Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Google обучава безплатно ученици и предприемачи
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

40% от българите нямат никакви дигитални знания

Нова онлайн платформа за безплатни обучения „Дигитален гараж” стартира Google за България. Тя е насочена към малки и и средни компании и учениците в страната. Липсата на дигитални умения е едно от най-големите предизвикателства за Европейския съюз и Централна Европа в частност. За да успеят в новата дигитална ера, страните трябва да стимулират местното предприемачество и да развиват дигиталните умения, и по този начин да помагат на отделните хора и предприемачите да използват пълния потенциал на интернет инструментите и да бъдат успешни в онлайн пространството.

Според Европейската комисия (ЕК) почти половината от населението в ЕС (47%) не разполага с адекватни дигитални умения, докато в близкото бъдеще 90% от работните места ще изискват някакво ниво на дигитални компетенции. ЕК прогнозира, че 825 000 работни места ще останат незаети до 2020 г. заради липсата на такива умения.

Това е особено важно за България, тъй като според Индекса за дигитална икономика и общество (DESI) страната заема предпоследно място в ЕС по отношение на дела от хора с базови дигитални умения (31% срещу средно 55% за ЕС). Освен това 40% от българите нямат никакви дигитални знания. Ниското ниво на цифрови умения на човешкия капитал е една от причините, поради които българските предприемачи изостават в прилагането на цифровите технологии, например в областта на електронната търговия.

Интернет и дигиталните инструменти станаха задължителни в контекста на стратегията на единен цифров пазар. Предложената от Европейската комисия регулаторна рамка при единния цифров пазар, значително увеличава възможностите, произтичащи от успешната дигитална трансформация, но e и предпоставка за риск, свързан със загубата на пазари и клиенти заради некомпетентност по отношение на дигиталния бизнес.

Анализ показва, че българските предприятия не се възползват от възможностите, предлагани от дигиталната трансформация, отчитайки по-лоши показатели, отколкото другите компании в региона. Въпреки че те се възползват от достъпа до сравнително добра цифрова инфраструктура, те изостават в прилагането на дигиталните технологии, особено в областта на електронната търговия и облачните услуги.

Най-важната пречка за тяхното дигитално реформа е много ниското ниво на дигитални умения на човешкия капитал. Българските малки и средни предприятия се опитват да се справят проблема, като наемат специалисти в областта на ИКТ, но в същото време те не инвестират в ИКТ обучения на техните служители. В резултат на това, според показателите, измерващи Индекса за дигитална икономика и общество (DESI), страната е на предпоследното място сред 28-те страни членки на ЕС.

Обученията, които засягат дигиталния маркетинг и развиване на бизнеса онлайн, са достъпни тук.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *