• Varna
    9°
    разсеяна облачност
    Влажност: 87%
    Вятър: 3m/s NE
    “Хидрострой” за ремонта на моста: Ще се работи и нощем, ако технологиите позволяват
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

    Според първоначалния график настоящият ремонт на Аспаруховия мост трябва да приключи до 30 юни. Прави се обаче всичко възможно този срок да бъде съкратен. Това заяви в интервю за Дарик Николай Пашов, изпълнителен директор на “Хидрострой”.

    “Лошото на този вид ремонти на съществуващи съоръжения е, че не може да се предвидят 100% от дейностите предварително, преди да се разкрие конструкцията”, изтъкна Пашов. Той призова хората да проявяват нужната толерантност и да се избягва агресията. “На всички ни е трудно, на нас също не ни е лесно”, каза шефът на фирмата, която извършва ремонта на моста.

    Задръстването на Аспаруховия мост от птичи поглед (видео от понеделник)

    Според предварителните сметки на проектантите придвижването с кола от “Аспарухово” до първия светофар след моста би трябвало да отнема 45 минути в час пик и 25 минути през останалото време. Заради тежките задръствания обаче се обмисля вариант за облекчаване на трафика чрез изтегляне на тежкотоварните автомобили под моста, с изграждане на временен път.

    От построяването на моста досега в ремонтирания участък е била подменена само асфалтовата настилка. Вчера екип от експерти е направил обследване. Установено е, че техническото състояние на моста като цяло е добро. Ремонтът обаче е наложителен, тъй като по него има доста компрометирани участъци.

    Укрепването на конструкцията ще включва усилване на греди, подсилване на плочи, изливане на нов бетон и хидроизолации, след което ще бъдат сменени парапетите и положен новият асфалт.

    Ще се работи и нощем, ако технологиите позволяват

    Направена е нужната организация за дву- и трисменен режим на работа, когато има възможност. Ще се работи и нощем, ако технологиите позволяват, увери Пашов. Той уточни, че има видове дейности, които се изпълняват в определена последователност и се изисква време между различните дейности. Затова и ще има периоди, в които няма да се виждат работници.

    Когато се излее бетонната плоча на моста например, ще трябва да се изчака 14 дни, за да набере бетонът якост и да се постигне нужният процент влага, преди полагане на хидроизолацията. Ще се направи обаче всичко възможно да се намали този срок, с помощта на подобрители за бетоновите смеси.

    Екипът, който работи по ремонта, наброява между 60 и 80 души. В това число влизат проектантите, инженерите и шофьорите на камиони, посочи шефът на “Хидрострой”.

    Аспаруховият мост се състои от 11 подсъоръжения. Тази година ще бъдат ремонтирани първите 4 от тях.

    3 коментара

    1. Кънева

      Проблемът е, че става адско задръстване в квартал Аспарухово, където се събират хора от Галата, вилните зони и самия квартал Аспарухово и един час най-малко коства на хората да стигнат от квартала до моста, а оттам вече – колкото излезе… Децата, които започват училище от седем и половина и осем и половина биват събуждани в пет и половина, за да стигнат навреме, това нормално ли е!

    2. Мира

      Ще работят и на три смени….., но откога? Защото е безсмислено да затваряш основна пътна артерия , ако няма да започваш в близките 10 дни!!!

    3. Stoynov

      Това не е нормално, но не е нормално и да се занемарява още повече моста. Да забранят всички коли по моста и само автобуси, таксита + транзитните коли икъм/от Бургас да мога т да се движат и проблеми няма да има.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *