• Varna
    4°
    ясно небе
    Влажност: 69%
    Вятър: 5m/s SSW
    С 10 билки срещу пролетната умора
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
    Снимка: Pixabay
    Снимка: Pixabay

     

    Как да повишим концентрацията си и да се спасим от стреса

    Всяко ежедневно напрежение като стрес, умора, работа, физическо и психическо натоварване, финансови решения и още много отрицателни фактори могат да повлияят на психичната функция. Психичното напрежение в дългосрочен план, би могло да повлияе на нормалното функциониране на мозъка, основната причина за това е притокът на по-малко кръв към него. Хормоналните проблеми след определена възраст също биха могли да окажат влияние върху намаляването на мозъчната функция. Симптомите, които са лесни забележими, са трудна концентрация или липса на такава, умора, сънливост, раздразнителност и други.

    В природата съществуват билки, които повлияват тези симптоми и оказват положителен ефект върху здравето на организма. Вижте 10 от най-често срещаните.

    Ашваганда – известна още като индийски жен-шен. Помага за намаляване на умората и защитава мозъчните функции. Помага за увеличаване на паметта, яснотата на ума. Успокоява нервите.

    Кардамон – предимно кулинарна билка, която подпомага концентрацията и умствената дейност.

    Копър – чудесна ”храна”за мозъка. Подсилва умствената дейност.

    Джинджифил – съдържа антиоксиданти, които подкрепят мозъка. Проучване на международен институт, направено през ноември 2003 година, показва че джинджифила може да защити мозъка от свободните радикали. Чаят от джинджифил и мед е една наистина здравословна комбинация.

    Дамяна – тази билка помага при нервна слабост, липса на концентрация, безпокойство.

    Гинко билоба – повишава кръвообращението в мозъка, следователно подобрява остротата на ума и мисловния процес. Облекчава симптомите на депресия, подобрява фокуса. Притежава антиоксидантни свойства.

    Женшен – също увеличава притока на кръв към мозъка и подобрява умствените способности и концентрацията. Азиятският женшен помага в борбата с психическия стрес. Сибирският женшен подсилва издръжливостта и намалява стреса.

    Зелен чай – притежава антиоксидантни свойства. Повишава умствената дейност, освежава и подсилва концентрацията.

    Розмарин – мирисът на розмарина спомага за облекчаване на тревожност и стрес. Действа като антидепресант. Може да помогне за предотвратяване загубата на паметта. В кулинарията се използва като добавка към различни тестени храни.

    Жълт кантарион – много силна билка, която не бива да се използва често и от лица с различни заболявания. Помага за премахване на стреса.

    Наслаждавайте се по-често на чаша ароматен чай, отвара или билкова тинктура. С времето ще усетите благоприятното им въздействие върху вашата памет и концентрация.

    Билките имат прекрасни лечебни свойства, но с техния прием трябва да е внимава. Добре е, преди да ги използвате, да направите консултация с лекар.

    Източник: NewAge.bg

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *