Obshtina Varna
27°
ясно небе
Влажност: 54%
Вятър: 6m/s ESE
22-ма състезатели стартират в класик рали “Варненски автомобилен събор”
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Варненски автомобилен събор (1)

Най-старият автомобил е Москвич 408 от 1967г. на Иван Караиванов от Варнаа, най-мощният е Шевролет Корвет на Игнат Сергеевич – 5700см3.

Стартира четвъртият кръг от класик рали шампионата – “Варненски автомобилен събор”. Надпреварата, с коефициент – 3, се организира от Нептун моторспорт със съдействието на Авто-мото ретро клуб – Варна и АСК “СБА – Варна”, с любезното домакинство на ДКС-Варна, Албена АД и Община Балчик. Център на ралито е ДКС – Варна, където е старт – финала. До момента са подадени 22 заявки за участие – Варна-14, Сливен-2, София-3, Каварна-1, Смолян-1, САЩ-1.

Варненски автомобилен събор (7)Маршрутът е с дължина 200,350 км. и съдържа 13 – часови контроли, 4 етапа – точна езда, 3 етапа – слалом (майсторско управление).

І – ден 27 август: Варна, Златни пясъци, Албена, Балчик, с.Топола, Албена, 8 часови контроли, 4 етапа точна езда и 1 етап слалом МУ;

ІІ – ден 28 август: Албена, Орешак, Варна, 4 часови контроли, 2 етапа точна езда и 1 етап слалом МУ;.

Най-старият автомобил е Москвич 408 от 1967г. на Иван Караиванов от Варна. Най-мощният е Шевролет Корвет на Игнат Сергеевич – 5700см3.

Призьорите ще бъдат наградени с купи, грамоти и предметни награди от Леденика и Мидланд Ойл.

Регламентът на ралито е съставен съобразно правилниците на FIA и FIVA за Historic rigulariti rallyes.
ПРОГРАМА
27.08.2016г.
9.00 – Техническа конференция;
10.50 – Официално откриване на ралито;
11.01 – Старт на първия автомобил пред ДКС Варна;
13.00 – Неутрализация – Албена;
16.30 – Старт ІІ-ри етап;
20.30 – Финал на ІІ-ри етап;
28.08.2016г.
9.30 – Старт на ІІІ-ти етап – Албена;
13.00 – Финал на ІІІ-ти етап – Варна.
15.30 – Награждаване.

ИСТОРИЯ НА РАЛИТО: През 1938 г. и 1939 г. БАТУК (Български автомобилен туринг клуб) организира I-во и II-ро рали “Варненски автомобилен събор”. Ралито е организирано по подобие на рали Монте Карло – на лъчевия принцип. Стартове са организирани в София, Пловдив, Плевен и Русе и лъчовете на тези четири маршрута са се концентрирали на финала в гр. Варна. По тогавашната терминология ралитата стартиращи на лъчевия принцип са се наричали събори така, че преведено по съвременната терминология би трябвало да се нарича “Варненско рали”. Това рали и през двете си години се е провеждало през месец август около датата на “Свето успение богородично” – празника на гр. Варна. Дължината на маршрута е бил 540 км, като старта в София е бил в 5:00 ч. сутринта и са пристигали на съдийската контрола във Варна в късния следобед. На другия ден ралито е продължавало с упражнение за ловкост (майсторско управление) с дължина 125 м и състезание за бързина от площад Мусала до кантона над с. Аксаково и обратно.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *