Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Пробивът на бул. “Левски” продължава към “Владислав”
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

С ремонта ще бъде решен и проблемът с дъждовната канализация


Започваме пробива на бул. „Левски“ през следващата година – първият етап е до бул. „Вл. Варненчик“ , а вторият – до бул. „Девня“. През 2017 г. ще изградим продължението на пробива – между кръстовището на ВиК и бул. „Сливница“ – до бул. „Вл. Варненчик“. Стартираме работа по отчуждителните процедури за реализация на новия булевард в пълен габарит. Това съобщи късно снощи кметът Иван Портних в социалните мрежи.

Пак догодина започваме цялостен ремонт на бул. „Левски“ – от бул. „Осми приморски полк“ до бул. „Ян Палах“. С реализацията на цялостния проект, освен обновяването на тази важна пътна артерия, ще решим и проблема с дъждовните води, които се стичат от „Цветния квартал“ и „Изгрев“ към бул. „Цар Освободител“ до Летния театър, уточнява кметът.

“Друг важен проект, също заложен в програмата ни за 2017 г., е за цялостен ремонт на бул. „Цар Освободител“ – в участъка от Икономическия университет до Летния театър, както и на бул. „Приморски“. Така ще бъде овладян „водният“ проблем с дъждовните води, които се събират в района на Летния театър и по ул. „Михаил Колони“.

Трайното решение на проблема с дъждовните води в центъра на Варна ще се постигне с още два важни проекта:

1. С изграждане на продължение на колектора по ул. „Пирин“ – между бул. „Цар Освободител“ и бул. „Сливница“ и връзката между ул. „Дрин“ до ул. „Тодор Влайков“. Предвид голямата дълбочина на колектора – около 8 – 10 м, полагането трябва да стане по безизкопен начин (тунел). Ориентировъчно проектът ще струва около 30 млн. лв. и чрез него ще се прекъсне пътят на дъждовната вода от зоната, оцветена в синьо, към центъра на града.

левски

2. С изграждане на разделна канализация в зоната, оцветена в тъмно синьо. Тя е много стара, от смесен тип – т.е. дъждовна и битова, което създава сериозни проблеми при проливен дъжд. Стойността на проекта, включително с преасфалтиране на улиците, е около 35 млн. лв.

Варна е град със стара и проблемна дъждовна канализация, за която не е търсено решение десетилетия наред. Има начин за цялостно решение – с реализация на сериозни инфраструктурни проекти. Успоредно с това предприемаме допълнителни мерки за справяне със ситуации при обилни валежи – въвеждаме дежурства за фирмите за почистване на решетките на шахтите при силен дъжд. Тази дейност ще бъде заложена и в бюджета за догодина”, пише Иван Портних.

Той припомня, че общината е на път да реши важен инфраструктурен проблем за Аспарухово, отново по водна тема – активно се работи по изграждане на отводнителните канали, които са важни за безопасността на хората. Заедно с това се ремонтира и Фатрико дере и Елпромското дере, където освен овладяване на подпочвените води, ще бъдат ограничени свлачищните процеси. 15-те млн. лв., които се влагат в тези проекти, са осигурени от общината и от фонд „Солидарност“.

И една още една новина на финала – днес подписахме и преведохме аванс за проектирането на новата сграда на варненската библиотека. Срокът за изпълнение е 9 месеца, след което започваме работа по изграждането й, завършва кметът.

1 коментар

  1. Наблюдател

    Кога ще се оправи канализацичта във Възраждане 1? Там през ден ма авария,а с некачествените възстановителни работи, си трошим колите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *