Obshtina Varna
разсеяна облачност
Вятър: 5m/s ESE
Учени са засекли необичайни сигнали от дълбокия космос
Снимка: © Pixabay

Учените са засекли необичайни сигнали от дълбокия космос, които може да идват от извънземни, опитващи да известят за себе си, пише в. “Индепендънт”. Новото проучване, цитирано от британския всекидневник, показва, че подобни модулации се наблюдават само при 234 от общо 2,5 милиона изследвани звезди. Тази мъничка част от звездите изглежда се държи по странен начин. И това, че няма очевидно обяснение какво става, навежда учените към мисълта за послания от извънземни.

“Откриваме, че засечените сигнали имат характеристика, точно като на предполагаем сигнал с разумен произход, какъвто бе прогнозиран в предишни публикации” – пишат двама учени от Университета “Лавал” в Квебек. „Фактът, че те се откриват само в много малка част от звездите в ограничен спектрален диапазон, разположен край специфичен тип слънце също подкрепя тази хипотеза”, обясняват те.

Изследването е прието за публикуване в научното издание на Тихоокеанското астрономическо дружество (Astronomical Society of the Pacific) под заглавие “Сигнали вероятно от извънземен разум”. Но учените ясно дават да се разбере, че предстои много работа, докато се потвърди или отхвърли тази хипотеза. Ще бъде необходимо да се наблюдават същите сигнали с различни прибори, както и да се проверят и отстранят всички други възможни обяснения.

Това съответства на международно приетите стандарти за търсене на свидетелства за извънземен разум (SETI). По-специално съмнителните сигнали трябва да бъдат потвърдени от независими един от друг екипи, които разполагат с различни телескопи. “Твърде рано е недвусмислено да се припишат тези “сигнали” на дейност на извънземни цивилизации” – предупреждава научният екип. Но все пак следата е насърчаваща.

1 коментар