Obshtina Varna
1°
Тъмни облаци
Влажност: 80%
Вятър: 4m/s N
Тромава процедура за надвнесена такса смет натоварва граждани и служители
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
Сниммка: БНР
Сниммка: БНР

Варненка с писмо до общината заради абсурдната организация

Кампанията за възстановяване на надвнесени суми по таксата за битови отпадъци във Варна е абсурдно организирана. За това алармира варненката Михаела Георгиева, която е адресирала официално писмо до Общината и районното кметство по местоживеене. Жената живее в наследствен имот на ул. „Арх. Торос Тороманян” в местността „Св. Никола“ от 1990 г. , на която по думите й няма организирано сметосъбиране и сметоизвозване. За времето, в което обитава жилището, редовно е плащала данък недвижим имот и такса смет.

Кампанията за възстановяване на надвнесена такса смет налага двукратни посещения в две различни деловодства, което е безсмислено натоварване на служителите и неуважение към труда им, заявява Георгиева. Още повече, че общината разполага с актуална информация кои улици са без организирано сметосъбиране и сметоизвозване и би могла автоматично да направи корекции в таксите за смет за собствениците на имоти на въпросните улици, смята варненката.

В районното кметство, на сайта му, както и на сайта на Община Варна липсва информация относно възможността за подаване на заявления за възстановяване на надвнесен данък и срока за подаване. Информация получих от служител в кметството и от съседи.

Организацията е абсурдна и защото налага 2-кратно посещение  в деловодството на кметство „Приморски” /за подаване на заявление и за получаване на справка за липсата на сметосъбиране и извозване/.  Следва процедура в деловодството на дирекция „МДТ”/в Изчислителния център или на пл. ”Мусала”/, която е също с минимум 2 посещения: за подаване на заявление с въпросната справка и след активна проверка от моя страна повторно за заявление за възстановяване на надвнесени суми.

Това е абсолютно безсмислено натоварване на служителите в двете деловодства и неуважение към труда им. Това е и неуважение към данъкоплатците, защото налага активното им участие в освобождаването от такси за дейност, която е несъществуваща.

Михаела Георгиева обяснява и „какво стои зад 3-кратно увеличения данък за недвижим имот”/вече няколко години/ за собствениците на имоти в района. Данъкът е актуализиран след въвеждане на улична мрежа с имена и номериране на имотите  в района.

Промяната не е допринесла за подобряване на пътната настилка в района, като до момента ремонти са правени по частни инициативи.  Голямата част от улиците са без табели с имена и номера на сградите, липсва улично осветление и възможност за организирани пощенски услуги, а през есенния и зимния сезон липсва почистване на улиците и възможност за опесъчаване.

Надявам се писмото да доведе до промени в услуга на гражданите на Варна и район “Приморски”, завършва Георгиева.

1 коментар

  1. Виржиния Живкова

    Това е точно така, разкарват ни два пъти да кметство” Приморски”, после до Изчислителния център , а след това не е ясно дали са намялени данъчните ставки, трябва да проверяваме и после пак да ходим да се разправяме.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *