Obshtina Varna
6°
мъгла
Влажност: 100%
Тромава процедура за надвнесена такса смет натоварва граждани и служители
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
Сниммка: БНР
Сниммка: БНР

Варненка с писмо до общината заради абсурдната организация

Кампанията за възстановяване на надвнесени суми по таксата за битови отпадъци във Варна е абсурдно организирана. За това алармира варненката Михаела Георгиева, която е адресирала официално писмо до Общината и районното кметство по местоживеене. Жената живее в наследствен имот на ул. „Арх. Торос Тороманян” в местността „Св. Никола“ от 1990 г. , на която по думите й няма организирано сметосъбиране и сметоизвозване. За времето, в което обитава жилището, редовно е плащала данък недвижим имот и такса смет.

Кампанията за възстановяване на надвнесена такса смет налага двукратни посещения в две различни деловодства, което е безсмислено натоварване на служителите и неуважение към труда им, заявява Георгиева. Още повече, че общината разполага с актуална информация кои улици са без организирано сметосъбиране и сметоизвозване и би могла автоматично да направи корекции в таксите за смет за собствениците на имоти на въпросните улици, смята варненката.

В районното кметство, на сайта му, както и на сайта на Община Варна липсва информация относно възможността за подаване на заявления за възстановяване на надвнесен данък и срока за подаване. Информация получих от служител в кметството и от съседи.

Организацията е абсурдна и защото налага 2-кратно посещение  в деловодството на кметство „Приморски” /за подаване на заявление и за получаване на справка за липсата на сметосъбиране и извозване/.  Следва процедура в деловодството на дирекция „МДТ”/в Изчислителния център или на пл. ”Мусала”/, която е също с минимум 2 посещения: за подаване на заявление с въпросната справка и след активна проверка от моя страна повторно за заявление за възстановяване на надвнесени суми.

Това е абсолютно безсмислено натоварване на служителите в двете деловодства и неуважение към труда им. Това е и неуважение към данъкоплатците, защото налага активното им участие в освобождаването от такси за дейност, която е несъществуваща.

Михаела Георгиева обяснява и „какво стои зад 3-кратно увеличения данък за недвижим имот”/вече няколко години/ за собствениците на имоти в района. Данъкът е актуализиран след въвеждане на улична мрежа с имена и номериране на имотите  в района.

Промяната не е допринесла за подобряване на пътната настилка в района, като до момента ремонти са правени по частни инициативи.  Голямата част от улиците са без табели с имена и номера на сградите, липсва улично осветление и възможност за организирани пощенски услуги, а през есенния и зимния сезон липсва почистване на улиците и възможност за опесъчаване.

Надявам се писмото да доведе до промени в услуга на гражданите на Варна и район “Приморски”, завършва Георгиева.

2 коментара

  1. Виржиния Живкова

    Това е точно така, разкарват ни два пъти да кметство” Приморски”, после до Изчислителния център , а след това не е ясно дали са намялени данъчните ставки, трябва да проверяваме и после пак да ходим да се разправяме.

  2. Маринов

    Има ли нормативно определено мах разстояние от имота до контейнер за смет? Как се определя, дали за един имот има или няма сметосъбиране? В заповедта на Кмета са упоменати само райони, но не и място за поставяне на контейнери. Така в района на Манастирски рид/ х-л Геолог за няколко години контейнерите бяха постепенно изместени от първоначалните си места и сега са почти до новото кръгово на пътя за Зл Пясъци. Там пък са само хотели с обособени места за сметосъбиране.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *