Obshtina Varna
Тъмни облаци
Вятър: 4m/s NE
Учени откриха нов свръхмощен антибиотик в човешкия организъм

1481467297

Бактериите не могат да се приспособят към него

Компютърният ДНК-анализ на бактериите, които живеят върху кожата и в червата на човека, помогна на учените да изолират два мощни антибиотика – гумимицин А и гумимицин В. Те ще помогнат в борбата с неуязвимите засега “супербактерии” – разкрива статия, публикувана в списанието Nature Chemical Biology.

Устойчивостта на бактериите към антибиотиците принуждава фармацевтите да създават все нови и нови видове лекарствени средства. Микроорганизмите обаче мутират много бързо и в резултат от това възникват нови щамове, неуязвими към опасните препарати. Ако хората престанат за създават нови антибактериални препарати, то съществуващите антибиотици скоро ще станат безполезни.

Разработката на нов антибиотик продължава от 8 до 10 години и струва от 800 милиона до един милиард долара. Американски учени създадоха нов препарат, към който бактериите практически не могат да се приспособят, освен това той действа и на бактериалните клетки, които са в “спящ режим” и са неподвластни на обикновените антибиотици.

Към основните причини за устойчивостта към антибиотиците трябва да прибавим и безконтролното им използване. Според учените да се реши напълно проблемът с резистентността към антибиотиците практически е невъзможно, може обаче да се забави формирането й.