Obshtina Varna
27°
ясно небе
Влажност: 61%
Вятър: 5m/s ESE
Кораб за половин милиард съживява Варненската корабостроителница
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
korab
Металният корпус на „Кекон Ексъленс” пристигна в Черно море от Канада върху специална тежкотоварна платформа. Снимка: bTV

 

Кораб за повече от половин милиард долара ще се строи във Варненската корабостроителница, съобщи бТВ. Плавателният съд ще бъде от най-високо технологично ниво, какъвто до момента не е правен у нас. Той ще бъде оборудван с подводница и с най-модерната компютърна система.

Металният корпус на „Кекон Ексъленс” е изграден в най-голямата корабостроителница в Канада и пристигна у нас, натоварен на специална тежкотоварна платформа, каквато за първи път влиза в Черно море.

Работата по кораба след това се поема от Варненската корабостроителница. Преди 30 години в нея са работили над 5000 души, а сега тя дава хляб едва на 300 души. Последният кораб в нея е построен преди 5 години.

„Това е шанс отново да започнем да строим… В корабостроителницата от няколко години спряхме с корабостроенето и основно се занимаваме с кораборемонтна дейност”, коментира директорът ѝ Данаил Славов.

По кораба работи изцяло екип от български инженери. За най-сложните монтажни процеси обаче ще бъдат ангажирани 200 души, специално поканени от чужбина.

Плавателният съд ще се използва за дълбоководни дейности в сурови условия – обслужване на нефтени платформи и подводно строителство.

Собственик на кораба е норвежка компания.

„Избрахме България, защото има много качествени и квалифицирани специалисти. Ако този проект е успешен, най-вероятно ще продължим да строим кораби тук”, казва Свен Лосоа, представител на фирмата собственик.

1 коментар

  1. опетков

    Случайно зърнах кораба при пристигането му преди седмица. Проследих го до Морска гара, където акостира за през нощта. Пак случайно се заговорихме с един от посрещачите , който се представи като менажер на проекта за строежа на кораба. По неговите думи корабът се мести, тъй като корабостроителният завод в Канада е фалирал. Дано да не е такава съдбата и на нашия завод. Има нещо твърде съмнително в довършването на кораба при нас, тъй като грубата строителна работа вече е почти завършена, а за сложните системи и инсталации нашите “специалисти” хабер си нямат.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *