Десет продукта, които можем да ядем и през нощта
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Съществува правило: не яжте след 18.00 часа. Но струва ли си да търпим глад, ако ни се прииска да хапнем нещо преди сън?

Диетолозите са единодушни, че това съвсев не е задължително. Стига да изберем за късната вечеря правилните продукти. Предлагаме ви десет варианта за нощно похапване без това да навреди на фигурата ви.

НАТУРАЛЕН ШОКОЛАД. За разлика от този с пълнеж от крем и орехи, черният шоколад съдържа минимално количество захар и много полезни антиоксиданти, които понижават кръвното налягане, борят се с възпаленията и подобряват настроението.

cheren-shokolad-shveicarski

ФЪСТЪЦИТЕ са за предпочитане при късното похапване, особено, ако са без сол. Предимството им е в това, че съдържат фибри, необходими за доброто храносмилане, а така също биотин, витамин В6, тиамин, фолиева киселина, ненаситени мазнини, което ги прави много хранителни и осигуряващи на организма редица приятни бонуси.

СУПА. Известно е, че всяка топла течност действа успокояващо, но ако предпочитате нещо по-засищащо от чаша чай, препоръчваме ви пилешки или зеленчуков бульон. Избягвайте леща и фасул, които биха затруднили храносмилането.

ТИКВЕНИТЕ СЕМКИ са добра храна за през нощта. Те утоляват глада и в същото време могат да подействат отпускащо. Една порция тиквени семки съдържа почти 50% от препоръчителната норма магнезий, а той, както знаем, е важен за спокойния и дълбок сън.

ТОПЛОТО МЛЯКО С МЕД отдавна се използва като сънотворно средство. Препоръчваме ви го, ако имате проблеми със заспиването. Аминокиселините, съдържащи се в млякото, участват в изработването на хормона серотонин, който ще ви помогне да се справите със стреса и лошите мисли.

БОРОВИНКИ. Те са богати на антиоксиданти, съдържат хранителни вещества, които, според изследванията, подобряват функцията на мозъка. Ако не спазвате строга диета, прибавете две супени лъжици сметана към боровинките и ще се получи невероятно вкусен десерт.

ОРИЗ. Новите изследвания доказват, че диетата с ориз намалява безсънието до 46 процента. Продуктите с високо съдържание на гликемичен индекс, какъвто е оризът, могат да ускорят производството на триптофан и мелатонин – хормоните, които отговарят за добрия сън.

БАДЕМИТЕ стабилизират нивото на холестерина и триглицеридите – двата основни фактора за риска от сърдечно-съдови заболявания. Не бива да забравяме и за съдържанието на магнезиий, който се смята за истинска “таблетка за сън”.

КАШКАВАЛ. Тук не говорим за калориите, а само за практическите ползи. Кашкавалът е богат на казеин – сложен протеин, който, според информация на British journal of Nutrition, не само осигурява чувство за ситост, но и ускорява метаболизма.

ЧАЙ ОТ ДЖИНДЖИФИЛ. Напомняме, че нашият организъм понякога работи така, че жаждата се маскира като глад. Освен доказаните предимства за повишаване на имунитета, джинджифилът ще ви избави от стимулиращия нервната система кофеин, който се съдържа в чая, и ще ви помогне да заспите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *