Obshtina Varna
21°
ниска облачност
Влажност: 64%
Вятър: 4m/s E
Какво можем да направим, ако самолетът е пълен и за нас няма място?
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
Снимка: © Pixabay
Снимка: © Pixabay

Тези права се отнасят за всички полети, които излитат от територията на България или от което и да е летище на територията на ЕС

В натоварените летни месеци или преди празници самолетните компании дублират билети за полети и дори се стига до сваляне на пътници от борда. За това предупреди директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов в БНТ.

Игнат Арсенов обясни, че в такава ситуация трябва да защитим правата си и полагащото ни се обезщетение за пропуснатия полет.

Какво можем да направим, ако се окаже, че самолетът е пълен и за нас няма място?

“Тези права се отнасят за всички полети, които излитат от територията на България или от което и да е летище на територията на ЕС, без значение коя е авиокомпанията. Тези права важат, когато нашият полет излита от територия извън ЕС, но каца в България и компанията е европейска. Във всички тези случаи сме защитени като пътници”, обясни Игнат Арсенов.

Компаниите с цел да уплътнят местата в самолета продават повече билети. При подобна практика обаче пътниците имат своите права.
“На първо място компанията трябва да ги информира за техните права и да предостави възможност на доброволци да се откажат да пътуват, тъй като на някои не е спешно. В такъв случай тези доброволци могат да ползват определени облаги – хотел или някакво обезщетение”, посочи Арсенов.

За конкретния случай с полет на Wizz Air от София за Лондон Арсенов заяви:
“Хората не са закъснели да предяват претенциите. Първото нещо, което трябва да направят- ние съветваме винаги по-бързо да стане. В един срок от седем дни до 1 месец. Няма предвиден срок, в който да се предявят. С оглед на това, че все пак има давност, като в различните държави варира от 2 до 5, 10 години. За да не ни гарантира да си загубим правата минимумът е 2 години, което трябва да спазваме. Но ние съветваме веднага щом полетът ни приключи да подадем оплакване до превозвача. Тоест ние трябва да подадем до този, който оперира полета. Не от този, който сме си купили билети, не от агенциите. Ние трябва да подадем до самия превозвач – в случая, в унгарската фирма. Трябва да подадем искане да ни плати такова обезщетение.”

1 коментар

  1. Борис

    Това което се случи с пътниците на Wizz е наистина безобразие. Нека от компанията си вземат поука и намалят процента на дублиране на билетите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *