Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Китайски класически танц Фън Мо
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

26 януари 2018 – зала 1 – 19 ч.

Фестивален и конгресен център
и
Посолството на Китайската народна република в България
представят:

КИТАЙСКИ КЛАСИЧЕСКИ ТАНЦ ФЪН МО

Представяне на танца:

     “Фън Мо” е вдъхновено от думите на Джан Йенюен от династия Танг (618-907) в произведението му “Записки за картините от всички династии”, Джан пише: “ако използвайки мастилото, художникът може да загатне за петте цвята, то той е схванал смисъла. Но ако умът му е съсредточен само върху петте цвята, същността на нещата ще му убегне”, усещането за разгръщането  на мастилото в пет цвята, сливането на границите между наситеното и бледото, разпръскването на уникалната естетика на света – всичко това се разкрива чрез размисъла, изобразен в движенията на танцьорите. Мастилото – вливащо се в оризовата хартия и разливащо се в тъмни и светли сенки, бидейки мокро или сухо, наситено или бледо – е метафора за тялото на танцьора в движение – вдишвайки и издишвайки, в движение или в покой, при отворени или затворени движения, тялото на танцьора подобно на мастилото се разгръща и променя. Така традиционните елементи като “дъх”, “високи обувки”, “коса”, “ръкави”, “меч”, “ветрило”, “чадър” танцът разрива емоции като “привързаност”, “хумор”, ”изисканост”, “обида от несправедливо обвинение”, “тъга”, “състояние на отдих” и “любов”, присъщи на духовния свят, включват в себе си историческия и културен спомен, предават телесното наследство на традиционната китайска същност.

Структура на танца:
Първи акт: Пробуждане
Определен като изначалното състояние на духа за навлизане в танца, в този акт началото се поставя от дишането като движение в търсене на промяна в континуума на времето и пространството чрез пророчески символи. В този акт чрез движенията си танцьорите започват създаването на “пространствената измеримост на водата и мастилото”.
Втори акт: Плаване
В акта, определен като ритъма на танца, на сцената влизат “високите обувки” на танцьорите – синтез между движение и покой, със стъпки, разкриващи нежни извивки, изпълнени с възвишеност и елегантност подобно на струйката на водното мастило – разгръщат възвишеността на промяната в живота.
Трети акт: Инстинкт
Определен като “същността и душата” на танца, чрез диалога между “Джонг Куей” и духа, тъжният повей на “водните ръкави” и класическият израз на емоцията “мечът” прорязва събраната на кок дълга “коса”, танцът разкрива същността на традиционната китайска духовност.
Четвърти акт: Освобождение
Определен като израз на въображението в танца, чрез трепета на “копринената рокля” като метафора на мастилото върху тялото,  танцът постепенното обрисува хармонията между човека и природата – “Сам ловя риба на брега покрит с лед и сняг”, “Висок планински връх с отлитащи хиляди птици” и “Под един чадър – споделен път, споделена любов”.
Пети акт: Форма и безформеност
Този акт е определен като артистичния замисъл и края на танца – чрез преливането между черно и бяло, в движенията на полите с волани се разгръща идейната концепция за жизнеността, пораждаща вечността и празното пространство, оставено за въображението.  

Продължителност: 80 минути

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *