Varna
5°
разсеяна облачност
Влажност: 97%
Вятър: 3m/s E
Летище Варна вече има ново светлинно оборудване
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

27939473_10211116883469851_29060827_n

Наша цел е да придобиваме нови съоръжения, с които да увеличим безопасността на дейността си и да допринесем за имиджа на Варна като международна дестинация“, обясни главният изпълнителен директор на Фрапорт Туин Стар Улрих Хеппе

Светлините на едно летище са сигналите, които предоставят визуална информация на пилотите и са от значение за безопасността на пътниците. Благодарение на светотехническата система, пилотите могат правилно да се ориентират при наклон или да идентифицират прага на пистата и очертанията на наземната инфраструктура.

Ето защо летище Варна инвестира в ново светлинно оборудване и подмени цялостната си система за управление и контрол на светотехническите съоръжения на пътеките за рулиране и летателната писта. Тъй като концесионерът на летището наследи старата система, която бе на възраст между 40 и 50 години, Фрапорт започна дейността по проекта за подмяна на светлините още през 2014 г.

Новите светлини вече са факт и ще подобрят не само безопасността на летището, но и бързината на реакцията при нужда от поправки и поддръжка – новата светотехническата система е „умна“ и сигнализира при проблеми. Подменени са 124 светлини на подходите за излитане и кацане, както и регулаторите за интензитет на светлините и системата за дистанционно управление. Проектът е оценен на 2.92 милиона лева, а новото оборудване ще улесни полетите в периоди със занижена видимост.

„Някои от новите светлини са с височина близо 18 метра, а предните не надвишаваха 8 метра“, обясни Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД. “Наша цел е да придобиваме нови съоръжения с които да увеличим безопасността на дейността си и да допринесем за имиджа на Варна като международна дестинация“, добави той.

В момента Фрапорт Туин Стар провежда още два мащабни проекта на варненското летище – подобрения в хангара за ремонт на въздухоплавателни средства и пълната реконструкция на пътека за рулиране „Алфа“. „Алфа“ е най-дългата и най-използваната пътека на летището, а от хангара в момента се възползват двама наематели: българските компании „Bulgarian Air Charter“ и „Elektra Trans Global“. Подобренията на хангара до момента струват близо 590 000 лева.

За първите 10 години на концесията си, операторът на морските летища е инвестирал 350 милиона лева във Варна и Бургас, а до 2027 година се очакват инвестиции от още 256 милиона лева.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *