Varna
23°
ниска облачност
Влажност: 49%
Вятър: 6m/s ESE
Промяна в режима на светофарите и табели за ремонтите искат водачи
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Алтернативни маршрути по малките улици могат да помогнат срещу трафика


На “Параграф 22” приличаше снощи движението (или по-скоро липсата на такова) през подлеза “Шипка” снощи. Колите, които искаха да влязат в него откъм Гръцката махала се бяха проточили в дълга колона, започваща от светофара до Археологическия музей и стигаща до жпгарата. Те пък от своя страна пречена на излизащите от автоподлеза автомобили, които не можеха да завият наляво по “Климент” и така “Шипка” се оказа затапена и в двете посоки, а оттам задръстването се пренесе на бул. “Мария Луиза” и “Осми приморски полк”. Това е само един от примерите за проблемите с трафика във Варна през последните месеци, предизвикани от започналите – и належащи, ремонти и строителни работи по пътните артерии в града.

Ок, ремонтите са важни и трябва да потърпим, за да се случат. Естествено, че всеки може да предвиди 20-30 минути повече за предвижване, докато приключат безпрецедентните строитени работи по пътната инфраструктура в града. И нищо фатално няма да се случи, ако се наложи да се изчакат 3-4 цикъла на светофара на някое кръстовище. Но дразни. Дразни най-вече това, че никой не е помислил как да се облекчи създалото се положение и как затварянето на 500 метра за ремонт да не блокират целия център на града. Именно поради тази причина varnautre.bg призова водачите да дадат идеи как може да се облекчи движението по задъстените заради ремонтите улици и булеварди. Етп и първите, които получихме:

Стефан Денев: Затварянето на отделни платна от бул. “Владислав Варненчик” (а и на целия булевард в посока центъра, както е днес) трябва да бъде ясно оповестено още на магистралата между летището и входа на града, за да използват водачите алтернативни маршрути през ул. “Девня” или по бул. “Цар Освободител”.

За табели, които да предупреждават за затворения маршрут покрай Летния театър, пише и Надежда Цанева. Според нея информация за ремонта трябва да има още на “Почивка”, а след това и преди Морско училище, за да се отклоняват водачите по бул. “Левски” и “Осми приморски полк”. Така ще се избегнат огромните задръствания по бул. “Княз Борис I” между Икономическия университет и Общината.

Режимът на светофарите по бул. “Мария Луиза” – пред Катедралата, на ул. “Антим I” и пред Общината, трябва да бъде променен съобразно новата пътна обстановка, обяснява Красимир Радев. Десният завой откъм подлеза “Шипка” задръства движението и образува колоната. Затова той трябва да има отделна секция в момента, за да не се налага автомобилите да изчакват пресичащите пешеходци и така да блокират цялото движение.

Паз за трафика в автоподлеза е мислил и Петър Ненков. Според него информационни табели могат да предлагат алтернативен маршрут за тези, които продължават към кв. “Чайка” и на север от града. Колите могат да бъдат насочвани по малките улици към “Севастопол” венага след излизането от подлеза в посока Музея. За целта улиците “Драган Цанков (от “Шипка” до “Юджин Скайлер” и “Иларион Макариополски” трябва да бъдат разчистени временно от паркираните там коли. Според Ненков това ще облекчи поне с 30% кръстовището на “Антим I” с “Мария Луиза” защото много водачи предпочитат да се движат на север по “Княз Борис I”, а не по “Осми приморски полк” заради липсата на светофари след Икономическия университет. По същия маршрут могат да се оклоняват и част от автомобилите, които да се включат в “Осми приморски полк” по “27 юли” и така да намалят “натиска” върху инфарктното в момента кръстовище.

bul

По-радикален в идеите си е Станислав Димов: “Отворете временно за движение на автомобили “27-юли” и “Стефан Караджа”, там, където двете улици пресичат пешеходната зона. Така “Шипка” може да стане еднопосочна в посока “Мария Луиза”, а “27 юли” да поеме потокът в обратната посока. Едва ли подмяната на 50-ина квадрата павета, които биха се повредили от преминаванто на коли там, струва повече от нервите на хиляди шофьори и идеята, че някой все пак мисли и се грижи за хората в тази Община”, ни пише той. “Радикалните ремонти изискват и радикални мерки. Не може в голям град като Варна да разчитате на “Трай, бабо, за хубост” месеци наред “, завършва той.

Сами Миланов пък ние написал: “Във връзка със строителството на бул. “Левски” предлагам да се направи план (ако няма такъв), свързан с кръстовището на ХЕИ. А именно, да се направи подобно кръгово кръстовище, с рампи за отвеждане и вливане на трафика по бул. “Левски”, а самият той да преминава на долно ниво както на бул. “Владислав”, бул. “Сливница” и бул. “Цар Освободител”. Свързано с това, ул. “Подвис” да се направи двупосочна от бул. “Левски” до бул. “Христо Смирненски”, като се разшири покрай канала и се премахнат бараките, които не се използват. По този начин ще се отпуши трафикът в Цветен квартал както и ще бъде по-удобен достъпът до 1-ва Езикова гимназия за учениците. Също няма да се натоварва успоредната ул. “Ген. Георги Попов”, както е в момента. А съществуващият автоподлез няма да е нужен поради наличието на кръгово кръстовище. Да се изгради надлез за пешеходци вместо съществуващия подлез, който не се използва. С тази промяна ще се избегне бъдещ проблем на това кръстовище, като се получават тапи от идващия поток коли, идващи от ул. “Девня” след години развитие на град Варна. Прилагам самодейно направена снимка”.

sketch-1516894985670
Varnautre.bg събира идеи за това как може да бъде облекчен трафикът в града по времето на големите ремонти. Къде трябва да се промени режимът на светофарите, да се сложат отклоняващи табели, да се освободят по-малки улици от паркирани коли или да се въведе еднопосочно движение? Чакаме вашите идеи на info@varnautre.bg или като коментари под материала или в страницата ни във Фейсбук.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *