Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Скоростта по магистрали може да е и до 100 км/ч
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

магистрала черно море

Нови шосета няма да може да се строят със завои от 90 градуса. Това предвижда наредба за проектирането на пътища, изготвена от министерството на регионалното развитие. Изключение може да се допусне, само ако теренът не позволява направата на път без остри завои, пише “24 часа”.

Когато се проектират пътищата, ще се прави анализ на интензивността на трафика, който се очаква през следващите 30 години.

Според наредбата ще има по-голяма свобода при определянето на проектна скорост. Това е максималната безопасна за автомобил при мокра и чиста настилка в най-трудните участъци.

Ако например магистрала минава през равнина, скоростта е 140 км/ч, при планински участъци – 130 км, през хълмисти – 120 км/ч, а през тежък терен – 100 км. Такива са параметрите и за скоростните шосета.

Затягат се изискванията за осигуряване на отводняването, за да не се получава т.нар. аквапланинг – няма да се правят пътища с обратен напречен наклон. Изключения се допускат само в случаите, когато няма друг начин за отводняване.

Въвеждат се и изисквания с минимална дължина на правите отсечки. Минимум 115 м е тя например за първокласните шосета. Ня тях трябва да се осигурява и 625 м видимост за изпреварване.

В наредбата са предвидени площадки за отдих, които трябва да са на всеки 40-50 км двустранно, ако включват търговски обекти. Ако са само за почивка, ще са на 15-20 км. Предвиждат се и площадки за центрове за управление на движението.

Наредбата се работи от повече от две години и половина, съобщи регионалният министър Николай Нанков. Той е подписал за обнародването ѝ на 23 август – няколко дни преди инцидента край Своге, в който загинаха 17 души.

В документа има над 20 нови текста, свързани с пътната безопасност.

“Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел. Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел, с всички съвременни изисквания за пътна безопасност”, посочи Нанков.

Увеличават се гаранционните срокове за строителство и ремонт на пътища. Това предвиждат промени в друга наредба – за експлоатация на строежите в България.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *