Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Над 5500 офицери, сержанти и войници не достигат за Българската армия
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Българската армия, хеликоптер, вартолет

За да реши проблема Министерството на отбраната ще увеличава план-приема във военните училища, а заплатите ще бъдат повишени тази и следващата година с по 10 процента

Над 5500 офицери, сержанти и войници не достигат за Българската армия, заяви днес военният министър Красимир Каракачанов във Велико Търново. За да реши проблема Министерството на отбраната ще увеличава план-приема във военните училища, а заплатите ще бъдат повишени тази и следващата година с по 10 процента, добави министърът.

Междувременно днес по случай 59-та годишнина от създаването на Военноморското вертолетно формирование, в Морската вертолетна авиобаза „Чайка” се състоя военен ритуал.

Строя на личния състав бе приет от заместник-командирът на Военноморските сили флотилен адмирал Георги Пенев. На отличилите се военнослужещи и цивилни служители бяха връчени награди и с военен ритуал бяха поднесени венци и цветя на паметника на загиналите при изпълнение на служебния си дълг авиатори от базата.

Условно историята на Военноморската авиация може да бъде разделена на два периода, припомнят от щаба на ВМС. От 1917 г. до края на 50-те години, когато се използват водосамолети, и след 14.10.1959 г., когато на въоръжение са военноморски вертолети.

На днешния ден се отбелязват 58 години от деня, в който със заповед № 0651 на Министъра на народната отбрана на НРБ е сформирана отделна противолодъчна ескадрила /ОПЛЕ/ в състав от три екипажа.

От създаването на ескадрилата до 1978 г. на въоръжение са вертолети Ми-4 и Ми-4М.

В края на 1978 година е утвърден нов щат, включващ две звена Ми-14 и едно звено Ми-4.

На 30.01.1979 г. от СССР са пребазирани в „Чайка” първите 4 бр. вертолети Ми-14 ПЛ. Започва усвояването на нови видове подготовки и още по–убедително се утвърждава авторитета на ескадрилата във Военноморските сили.

В началото на 80-те години е доставен и един Ка-25Ц уникален със своите способности за отвъд хоризонтно целеуказване в интерес на ударните ни сили.

Апогеят в развитието на Военноморската авиация е в края на 80-те и началото на 90-те години – 11 вертолета от три типа Ми-14 ПЛ, Ми-14 БТ и Ка-25Ц на щат, значителен процент на изправна техника и широк кръг от изпълнявани задачи.

На 9 октомври 2011г. в авиобаза „Чайка” с тържествен ритуал е приет първия вертолет AS 565 MB “Panther” в състава на Военноморските сили. Веднага след това постъпват още два.

До средата на 2012 година целият летателен и инженерно-технически състав е допуснат до експлоатация на вертолетите Panther.

След проведено обучение по аварийно – спасителни операции екипажите на вертолетите AS 565 MB “Panther бяха сертифицирани от тренировъчния център на „Eurocopter”.

От 1 август 2012 г., същите носят денонощно дежурство за участие в операции по търсене и спасяване и оказване на помощ: за спасяване човешки живот на море, на бедстващи кораби, плавателни средства и летателни апарати.

Задачите по време на дежурството включват и оказване на помощ и съдействие на държавната и местна власт, институции и организации при природни бедствия, катастрофи и промишлени аварии на територията на Варненска, Бургаска, Добричка, Шуменска, Русенска, Силистренска, Разградска и Търговищка области.

Морските авиатори завършиха усвояването и на бордовото артилерийско въоръжение, като проведоха успешни стрелби по морска цел. Напълно са усвоени възможностите за аварийно-спасителни операции, поддръжка на специалните сили, оказване поддръжка на патрулните сили и извършване на медицинска евакуация от плаващи средства на море.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *