Varna
ясно небе
Вятър: 2m/s SW
Учени откриха най-далечния обект в Слънчевата система
Източник: Roberto Molar Candanosa/Carnegie Institution for Science
Илюстрация на 2018 VG18 Farout. Източник: Roberto Molar Candanosa/Carnegie Institution for Science

Учени от Carnegie Institution for Science (CIS) обявиха, че са открили най-отдалечения обект в Слънчевата система. Те са го кръстили Farout, като официалното му име е 2018 VG18. Откритието е направено с телескопа Subaru на 10-ти ноември т. г., пише vesti.bg.

Farout се намира на около 120 AU (1 AU e разстоянието между Земята и Слънцето). За сравнение, Плутон е на 34 AU, а досегашният най-далечен обект – Eris, е на 96 AU. Farout се оказва доста интересен за учените. Обектът не само е най-далечният, но и най-бавно движещият се в Слънчевата система. Той се движи толкова бавно, че на учените ще са нужни няколко години, за да могат да определят точната му орбита.

Според първоначалните данни, Farout обикаля около Слънцето за около 1000 земни години. Откакто е открит е наблюдаван многократно с различни телескопи по света, за да се събере възможно най-много информация.

За момента обаче данните са сравнително оскъдни. Те показват, че Farout най-вероятно е сферичен обект с диаметър 500 км. Това ще го класифицира като планета-джудже, ако бъде потвърдено. Обектът има лилав цвят, който обикновено е асоцииран с богато наличие на лед. Наблюденията и анализите тепърва предстоят, като ще потвърдят или променят досегашните заключения.