• Varna
    13°
    ясно небе
    Влажност: 93%
    Вятър: 4m/s E
    Варненец с идея за паркирането: Да се насипе чакъл около блоковете
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
    Снимки: Антон Христов
    Снимки: Гражданинът-репортер/ Антон Христов

     

    Може да се изпълни бързо и евтино, а би решило в някаква степен наболелия проблем

    Пространствата около жилищните блокове, които би трябвало да са зелени площи, но в повечето случаи не са, да се почистят, заравнят, да се насипят с 20-30 см чакъл и да се валират.  Тази идея за осигуряване на паркоместа във Варна отправя жител на града. Антон Христов е изпратил предложението си и до Общината, от която очаква отговор. Мъжът отбелязва, че предложеният от него вариант е много по-евтин от изграждането на асфалт, а би решил в някаква степен крайно наболелия проблем.паркиране3

    „На всички е известно колко е трудно да намерим място, където да оставим автомобила си – независимо дали сме някъде в града по работа или паркираме около нашия дом. Всеки паркира където намери – най-често на тротоара или в площи, които би трябвало да са зелени, но отдавна не са“, пише Христов. Той отбелязва, че във Варна има жилищни блокове, пред които вече са оформени места за паркиране чрез насипване на едра фракция чакъл.

    Пред повечето блокове обаче ситуацията не е такава. „Кал и мизерия. Нито е градинка, нито нищо. И така е в цяла Варна. Решението може да се изпълни бързо и евтино. Предполагам, че така градът няма да придобие европейски вид, но ако имате решение – приложете го. Не се издържа“, пише варненецът и допълва: “В някои квартали положението наистина е нетърпимо (Колхозен пазар, районът между ул. “Неофит Рилски” и ул. “Отец Паисий”, кв. “Левски”, Цветния квартал и т. н. ). Но всички те разполагат с някакви площи, които могат да се превърнат в паркоместа. Ще е добре да се разгледа този проблем и неговото решение, а не само ПУП-ове“.

     

    Мъжът обръща внимание и на друг въпрос – налагането на глоби на места, където въпреки знаците, винаги е можело да се паркира. Дава пример с улица “Мир”, на която поне от 15 години винаги е можело да се паркира. Сега обаче там, както и на други места – по бул. „Чаталжда“, до Военноморско училище, се пишат глоби.паркиране7

     

    „Ами хайде в крайна сметка решете дали улица, на която не се ползват двете ленти, едната ще бъде превърната в паркоместа или ще продължите да си глобявате избирателно. Естествено по-добрият вариант е да бъдат обособени места – в Русе могат да го измислят и да се приложи, тук само глоби  пишете. Варна мизерства и бедства заради тези проблеми!“, обобщава гражданинът.паркиране8

    тротоари

    5 коментара

    1. Фори

      Категорично Мир трябва да се разчисти и да не се паркира! Както и Чаталджа и други възлови пътни артерии!!!! АРТЕРИЯ – говори ли ви нещо?!? Как се осигурява проводимост? Трябвада има свободно артерии за да има движение! Улиците-паркинги са проблем на града. Постоянните маневри за влез – излез създават задръстванията! Както и Железкова – от ОМВ до Приморски; Базар Левски и т.н. ген.Колев по цялото протежение постоянно има някои келеш, които запушва и пречи. Студентска – където върви 13-ката също! НА такива трябвад а им се отнема колата веднага!

    2. опетков

      Поредният идио*т с претенции за правилното решение. Особено с оплакването, че там “винаги се е паркирало” въпреки знака за забранено паркиране. Моето предложение е целия град да стане синя зона и да няма места за безплатно паркиране. Аз като пешеходец не желая да виждам коли върху тротоарите и унищожените градинки. Кмете, върши си работата! Варна извън синята зона е разграден двор, никакви знаци не се спазват, никакви “паяци” не се виждат. Шофьорите станаха съвсем нагли, а контролът спи.

    3. Деси

      Абсолютно за предложението,положението е патово относно паркирането.На кому са нужни толкова широки тротоари или зелени площи,някъде абсолютно не използваеми .

    4. Радослав

      ОПЕТКОВ, паркирането по улиците няма нищо общо с паркирането по тротоарите! Първото може съвсем резонно да е разрешено (може и да е забранено разбира се!), а второто- не, и за това си има закон за движение по пътищата и вашите обидни квалификации са ненужни. Как да бъде организирано движението се решава от едни хора на които това име работата и не виждам проблем да им се дават идеи (всеки може да си изрази мнението), а пък те да си преценяват дали са подходящи или не.
      По-важно е да са свободни тротоарите. Не всички са само пешеходци (аз лично всеки ден пеш ходя до работа около 2,5 км в едната посока), но общината отдавна е проспала (продала) възможноста да се изградят функционални пространства- с много паркинг места и зелени площи. Наистина трябва да се измисли някакво решение, та хем агнето цяло- хем вълкът да е сит. Както всички виждат, няма как да се изкарат автомобилите от зелените (били някога) площи. Сега от там се разнася само кал, а това също е проблем. И ще е много по-добре там да се уреди паркирането, от колкото по тротоарите, мисля ще се съгласите ОПЕТКОВ?

    5. Мина

      Ето до какво сбъркано и ретроградно мислене в 21 век води дългогодишното неспазване на законите в града ни и тоталното абдикиране на Община Варна от проблемите с паркирането извън местата със синя зона.
      Все повече хора приемат ненормалното за нормално. И дори предлагат ненормалното да стане безобразно.
      Колко дирекции и отдели в Общината отговарят за това? С колко служителя?

    Вашият отговор на Радослав Отказ

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *