Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Сами ще можем да избираме ремонт или замяна на дефектна стока
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Пазар

Това предвижда една от предстоящите промени, разглеждани в съответните комисии на Европейския парламент

Най-после и у нас потребителите вече ще могат да избират между безплатен ремонт и замяна на стока, ако тя е дефектна. Това предвижда една от предстоящите промени, разглеждани в съответните комисии на Европейския парламент. Кога ще станат факт като норматмативен акт, предстои да стане ясно след гласуване на Европарламента, обясни за Радио Варна Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите.

Целта е унифициране на правилата във всички държави-членки, за да се постигне по-висока защита правата на потребителите, допълни Райков.

Унифицира се срокът, в който потребителят може да направи рекламация – така приетият според сегашното законодателство „разумен срок“ става две години. Потребителят ще има правото на незабавно намаление на цената или на прекратяване на договора, например ако проблемът не е отстранен въпреки опитите на търговеца или ако поправката не е направена в разумен срок. Търговецът, а не клиентът, ще носи отговорността, ако деформацията на продукта се появи в рамките на две години след закупуването му.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *