Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Виена за десета година е най-добрият град за живеене, София отново е 116-а
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Виена

Виена и европейските градове остават за десета поредна година начело на класацията за най-добро качество на живот за 2019 година, сочи проучване на консултантската компания “Мърсър” (Mercer), цитирано от “Франс прес”. София отново е на 116-о място от 231 града. В топ 10 след Виена се нареждат Цюрих, Мюнхен (на трето място заедно с Ванкувър в Канада и Окланд в Нова Зеландия), Дюселдорф (6-о място), Франкфурт (7), Копенхаген (8), Женева (9) и Базел (10). Париж е на 39-о място, предаде БТА.

Данните, използвани за класацията, предназначени за предприятията, които командироват служители, са анализирани между септември и ноември 2018 година и не отчитат движението на “жълтите жилетки” във Франция. Проучването за 2019 г. установява, че всички градове в САЩ са слезли в класацията освен Ню Йорк (44-то място), което се изкачва с едно стъпало благодарение на постоянния спад на престъпността. Резултатът е променен поради все по-обтегнатите икономически и търговски отношения с много страни и дори със съюзници на САЩ според проучването.

Сред азиатските градове Сингапур е с най-добри позиции по отношение на качеството на живот, следван от Токио (49-а позиция) и още четири града в Япония. Двете столици с най-силно замърсяване на въздуха са Пекин и Делхи, които са класирани съответно на 12-о и 162-ро място.

Най-накрая в класацията са градове в Африка и Близкия изток, където има сериозни проблеми със сигурността, подобно на Порт-о-Пренс, в Хаити (228-о място).

Последен е Багдад (231-во място) въпреки значителните подобрения в сигурността и санитарните услуги. В Латинска Америка градът с най-добро качество на живот е Монтевидео (78), докато Каракас е слязъл с 48 стъпала до 202-ро място, тъй като стандартът на живот рязко е спаднал в резултат на политическата и икономическата нестабилност.

Качеството на живот се определя от множество фактори – от достъп до обществен транспорт и нива на уличните задръствания до възможността за жилищно настаняване и обучение в международни училища и културен живот, обяснява Мърсър, цитирана от “Ройтерс”.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *