Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Болници изнудват с пакети “Комфорт” от 1500 лв., включват клечки за уши
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

лекар, болница

Жена беше оперирана, без да даде съгласие за това, а от болницата дори са й поискали пари за операцията, която се покрива от Здравната каса. От болницата поискали 1540 лв. за т. нар. допълнителен пакет “Комфорт” и избор на екип, за които също липсва съгласие. Темата предизвика много коментари в социалните мрежи.

Мария Шаркова, която е юрист по медицинско право, обясни, че непрекъснато има проблеми с информираното съгласие при операциите. Тя допълни и че се неглижира ролята на информираното съгласие, защото се смята, че лекарят е авторитет.

“Естествено, че лекарите знаят по-добре, но пациентите имат своето лично мнение. Ненапразно Европейският съд за правата на човека казва, че трябва да се зачита мнението на пациента, дори да ни се струва глупаво и ирационално. Тялото е наше и ние решаваме какво да правим с него”, обясни юристът пред bTV, предаде dnes.bg.

Тя поясни още, че когато пациент се лекува без съгласие, всички рискове, които впоследствие могат да се получат, лежат на гърба на лекаря.

Мария Шаркова разказа за фрапиращ случай, при който болница е накарала пациент да плати 2500 лв. за предоперативна консултация от анестезиолог, при условие че това е задължителен елемент.

“Има и различни пакети, които пациентите трябва да плащат. В тях се оказва, че има клечки за уши, чехли за еднократна употреба и други подобни абсурдни неща. Тези пакети стигат до 1500 лв., например”, разказа още Шаркова.

“Част от обяснението на болниците е, че има недостиг във финансиране и по този начин се опитват да го компенсират. Това обаче не трябва да се случва на гърба на пациентите, които се осигуряват”, допълни юристът.

Глобите за нарушаване на икономическите права на пациента са от порядъка на 1000 лв.

“Тоест едно лечебно заведение може да предпочита периодично да си плаща глобата, но да продължава да взима 1500 лв. за клечки за уши. Това е големият проблем”, каза Мария Шаркова.

На горещата линия на Министерството на здравеопазването всеки може да подава сигнал, ако правата му бъдат нарушени.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *