Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Варненската туристическа камара проведе проучване, разработено от University of the Highlands
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

Лаптоп

Варненската туристическа камара (ВТК) проведе проучване по въпросник, разработен от University of the Highlands (Великобритания). То е в рамките на проект AVIP – Иновативни партньорства за приключенски туризъм и беше проведено чрез онлайн платформата Limesurvey и изпратено директно на респондентите.

Двадесет и един респонденти попълниха анкетата през посочения период. Според анкетираните най-използваните форми на дигитален маркетинг са уебсайтовете и Facebook, като 100% от анкетираните заявяват, че „редовно” използват тези канали. Snapchat и Twitter имат най-нисък резултат, като само един респондент заявява, че рядко използва Twitter. Instagram има малко по-добър резултат, като 42% от анкетираните посочват, че рядко го използват за маркетингови цели. 23% от анкетираните използват Pinterest редовно, за да промотират своя бизнес. Този резултат е изненадващ поради интензивното използване на Facebook в България, но очертава възможността за използване на други видове социални медии за алтернативен маркетингов подход.

Като цяло анкетираните са уверени в своите знания и умения, което разкрива положителната тенденция за адаптиране към съвременните комуникационни канали и възможност за адаптиране на нови маркетингови решения. Най-важни за респондентите са уменията относно точното проследяване на позицията и мобилните приложения / устройства, като всички респонденти посочват най-висок възможен резултат. Вторият най-висок резултат (въз основа на средния резултат) се дава на базирани на местоположението мобилни приложения – 4.43 от 5.

Интерактивните преносими устройства имат втория най-висок резултат, следван от 3D и 4D персонализирани обиколки на сайтове. SEO е посочен като най-малко важен (с най-нисък среден резултат), но трябва да се отбележи, че всички изброени маркетингови умения имат среден резултат по-висок от 3, което означава, че всички споменати умения се считат за относително важни за респондентите.

Мнозинството (42%) от анкетираните считат уменията си за разработване на продукти като много добри. Достъпът до финансиране, правата върху интелектуалната собственост и авторските права, както и основите на пазарните изследвания и анализи са първите три умения за разработване на продукти, които се считат за жизненоважни за бизнеса на респондентите.

Преобладаващият брой респонденти и участници в семинара предпочитат като метод на обучение комбинацията от онлайн обучение и еднодневни или уикенд семинари.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *