• Varna
    ниска облачност
    Вятър: 4m/s ESE
    Ученици във Варна правят забавни експерименти в научна лаборатория “Байлаб”

Baylab 2019 (2)

Научната лаборатория за приложна и забавна химия и биология за деца – „Байлаб“, организирана за пета поредна година, беше официално открита на 1-ви октомври 2019 г. в София с демонстрация на интересни експерименти от сферата на химията, биологията и физика. „Байлаб“ се провежда под мотото „Малки изследователи – големи открития“ и е отворена напълно безплатно за ученици от I до VI клас през октомври в София, Пловдив, Варна и за първа година в Бургас.

„Научната лаборатория на Байер за деца е чудесен проект, с голяма добавена стойност. Нашата мисия е „Наука за по-добър живот“ и за Байер устойчивото развитие формира съществена част от нашата бизнес стратегия. Ние осъществяваме нашата мисия не само чрез иновации в областта на науките за живота, но и за нас е удоволствие и привилегия да предоставим възможност на децата да се докоснат до науката чрез игра и забавление, което е и най-добрата предпоставка за учене с желание. Експериментите помагат на децата да развиват самостоятелност и желание да навлязат в нови непознати територии и да разширят мирогледа си“, каза Екатерина Карпузова, Управляващ директор на Байер България.

По време на инициативата доброволците от СООПН и от Байер България ще демонстрират пред участниците интересни експерименти, които имат за цел да покажат забавната страна на химията и биологията и по този начин да предизвикат любопитство у децата към науката. По интригуващ начин малчуганите ще научат защо отрязаните ябълки покафеняват, какво представлява процесът на опрашване и защо е важен той, от какво се влияе дифузията и други.

Водещ на откриващото събитие бе Ева Павлова, мениджър на проекта Teen Station, който е партньор на „Байлаб“ 2019. Заедно с тийнейджърската програма Tееn Station – мрежата от училищни медии, Байер цели да приобщи към науката по интересен начин и ученици от по-големите класове, като „разговаря“ с младежите „на техния език“ за науката, чрез радио програмите, видео, статии, и блогове, чието съдържание се създава изключително от ученици. Инициативата подкрепи и влогърът Стан, който взе участие и в демонстрациите.

В периода 2015 – 2018 година инициативата привлече вниманието на над 4,000 деца от три български града – София, Пловдив и Варна. „Байлаб“ цели да даде възможност на повече деца в страната да открият забавната страна на природните науки и тази година лабораторията ще се проведе за първи път и в Бургас. Записването на участниците се осъществява организирано през училищата със съдействието на Регионалните управления на образованието (РУО) по градове. Във Варна събитието ще се проведе от 28 до 30 октомври включително.