• Varna
    14°
    разкъсана облачност
    Влажност: 67%
    Вятър: 5m/s SSE
    Летящите таксита имат обещаващо бъдеще
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

    летящо такси

    Бъдещият пазар на летящи таксита би могъл да достигне 35 млрд. долара през 2035 г., но зависи основно от развитието на електрическите батерии и от автономните технологии, за да донесе революция в градското придвижване. Това се посочва в проучване на нюйоркската консултантска компания Оливър Ваймън (Oliver Wyman), цитирано от “Франс прес”.

    През 2035 година пазарът на летящи таксита ще обхване между 60 и 90 града в света, ще бъде за над 35 милиарда долара и ще включва от 40 хил. до 60 хил. летящи електрически таксита, сочи проучването. В сектора вече са инвестирани 2 млрд. долара и се разработват 170 прототипа, 80 процента от тях от стартъпи, уточни сътрудникът в консултантската компания Гийом Тибо, предаде БТА.

    Първи прототип на летящо такси на германската компания “Фолокоптер” (Volocopter) вече извърши тестови полет в Сингапур на 22 октомври. Гиганти като “Боинг” (Boeing), чрез филиала си “Орора” (Aurora), и “Еърбъс” (Airbus) със своя “Вахана” (Vahana) също са на линия.

    В момента батериите позволяват полет от 20-25 минути за двама пътници, но капацитетът им се увеличава с 3 процента годишно. Разработването на автономността на превозното средство и способността му да се движи без пилот ще позволи намаление от 30 до 40 процента на разходите на седалка, според авторите на проучването. “С автономията и батерията летящото такси ще стане рентабилно с полет за 50 евро”, изчислява Тибо.

    Този вид транспорт, макар и да не е само за богати клиенти, не цели да замести обществения транспорт и не би трябвало да обхваща повече от 1 процент от придвижванията до 2030 година. Още повече че засега не е разработена система за управление на въздушния трафик на ниска височина. Много е важно пазарът на летящи таксита да обхване задръстените мегаполиси в Азия (Кантон, Сингапур…) и в Северна и Южна Америка (Лос Анджелис, Сао Пауло), посочва авторите на изследването.

    Въпрос на време е, твърди Гийом Тибо. И най-трудното в тази пътна карта вероятно ще бъде не технологията или сертифицирането на апаратите, а начинът, по който обществото приема да се лети в самоуправляващо се такси, добавя той.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *