• Varna
    9°
    тъмни облаци
    Влажност: 81%
    Вятър: 7m/s ENE
    КЗП проверява готовността на туристическите обекти за зимния сезон
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
    Снимка: © Бороспорт
    Снимка: © Бороспорт

    Започваме с проверки на местата за настаняване и въобще на всички онези обекти, в които в миналите периоди сме установили някакъв тип нарушения – било свързани с проблеми с категоризацията, било с нелоялни практики от типа „обещано, но неизпълнено“, съобщи по „Дарик” радио председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

    „Всичко това е необходимо, за да сме спокойни, че обектите са готови да посрещнат туристите. Ще го направим още преди разгара на зимния сезон“, увери той. „Имаме намерение съвместно с колегите от Министерството на туризма, както и с Държавната агенция за метрология и технически надзор да извършваме проверки по отношение на съоръженията в ски пистите и в ски зоните. Ще проверим и самите ски писти за наличието на информационни табели, обозначаващи категорията на съответната писта и необходимата информация с цел безрисковото използване на съоръженията“, добави Маргаритов. Той припомни, че контролният орган може да спре предоставянето на подобна услуга, ако установи, че е опасна.

    Димитър Маргаритов потвърди, че и през този зимен сезон инспекторите ще прилагат метода „таен клиент“, тъй като той „дава своите добри резултати за установяване на нарушения“. „Разбира се, ние не можем да навлезем в най-тънки детайли на обяснението му, защото по този начин ще дадем възможност на търговците да разберат какви са малките тайни на този способ. Но наши инспектори, защо да не кажем и „под прикритие“, ще извършват контролни покупки в туристически обекти. Целта ще е да се види в реални условия как функционира съответният обект и там, където има някакво нарушение, вече след легитимация и извършване на пълна проверка, включително и документална, ще бъдат налагани санкции“, обясни той.

    Маргаритов припомни, че за административни нарушения глобите са от 500 до 3000 лв., а за нелоялни търговски практики, изразяващи се в заблуждаваща информация спрямо потребителите или спестяване на важна такава – до 30 000 лв. при първоначално и до 50 000 лв. при повторно нарушение.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *