• Варна
    16°
    разкъсана облачност
    Влажност: 87%
    Къде трябва да е вторият Аспарухов мост
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
    Снимка: © Varnautre.bg / Валентин Георгиев
    Снимка: © Varnautre.bg / Валентин Георгиев

     

    Сегашните задръствания по Аспарухов мост заради ремонтните дейности ще станат ежедневие, ако до 20 години не бъде построено второ съоръжение на Варненското езеро. Това прогнозира пред Дарик радио инж. Людмила Станчева-Урукова, която е част от екипа, разработил комуникационно-транспортната схема на настоящия Общ устройствен план на морската столица. В него са залегнали предложения за изграждането на два моста, които да имат по три ленти в една посока, велоалеи и тротоари.

    Още по темата: “Панамски” канал ще свързва залива с Варна-запад

    Първото съоръжение трябва да започва от южния възел на Аспарухов мост и да излиза на възел Топлата вода под „Максуда”, след което да се включва в булевард „Левски”, когато той бъде завършен. Неговата дължина е почти същата като сегашния мост.

    Второто предложение за нов мост е край село Казашко, където разстоянието между двата бряга е най-малко. Според инж. Станчева този проект има повече шансове да бъде одобрен от Агенция „Пътна инфраструктура”, защото може да стане част от трасето на пътя Варна-Бургас. Сегашното направление на магистрала „Черно море“ не е правилно и тя трябва да бъде изнесена на запад, смята експертът.

    Предложение за мост над Варненското езеро е заложено и в Общия устройствен план на Белослав, където сега между двата бряга има фериботна връзка. Инж. Станчева не се наема да прогнозира каква би била цената на ново съоръжение, но според нея то ще е по-евтино от разширяването на Аспарухов мост с по две ленти във всяка посока. Още при неговото строителство е имало предложение той да бъде с по-големи габарити.

    „Инж. Маноян, която разработи първия транспортен план през 1975 г., гледаше 50 години напред и настояваше Аспаруховият мост да бъде с 4 ленти в една посока. Но парите не стигаха и с юмрук по масата ни казаха, че няма да стане. Според много колеги направлението на моста не е избрано правилно. Това е съоръжение за връзка между едната и другата част на града, а то е в посока на трасето Варна-Бургас. Така мостът стана по-дълъг и обхожда квартала”, добавя Станчева.

    Експертът е категорично против идеите за стесняване на пътните платна на Аспарухов мост, за да бъдат изградени тротоари и велоалея. „Когато стане катастрофа, на Аспарухов мост настъпва същото задръстване, което в момента. Ако още повече се стесни габаритът на моста, значи ще има още по-големи проблеми. Велоалеите и широките тротоари са залегнали в новото съоръжение”.

    В Общия устройствен план има и предложение за подвижен мост от ъгъла на булевардите „Първи май” и „Мара Тасева” в „Аспарухово”, който да преминава през Островната зона и да стига до ул. „Александър Дякович”.

    Завършването на бул. „Левски” ще разтовари трафика в централната част на Варна със 70 %, смята Станчева. Като приоритетни проекти тя посочва още продължението на „Кракра”, „Цар Освободител” и околовръстния булевард „Варна”.

    1 коментар

    1. опетков

      Идеята за подвижен мост на предлаганото място е най-евтина и бързо реализуема. Би трябвало да се задвижи веднага. Мост към Максуда е глупост и не решава никакви проблеми на града. Мостът около Казашко също е добра идея, ще изведе магистралата и транзита извън центъра на града.

    Вашият отговор на опетков Отказ

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

    info @ varnautre.bg

    За Varnautre.bg