• Варна
    16°
    разкъсана облачност
    Влажност: 87%
    Прототип на електромагнитен двигател не спазва закон на Нютон
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
    Снимка: Pixabay
    Снимка: Pixabay

     

    Американски проектанти от Центъра за космически полети „Джонсън” в град Хюстън създадоха експериментален образец на електромагнитен двигател, който може да работи в открития космос, съобщи сп. „Нешънъл джиографик”.

    Учените смятат, че с такъв двигател полетите на космически кораби ще стават „без да се използва никакво гориво”. Конструкторите посочват, че електромагнитният двигател, наричан ЕМ-драйв, превръща електрическата енергия в тяга чрез ефекта на отразяване на микровълните в затворено пространство. „Теоретично, такъв лек двигател може да направи възможен полет на кораб до Марс само за 70 дни”, пише „Нешънъл джиографик”.

    Проблемът е в това, посочва изданието, че ЕМ-драйв изглежда нарушава законите на класическата физика, включително и третия закон на Нютон, според който силата на действието е равна на силата на противодействието. „Нешънъл джиографик” подчертава, че дори и двигателят да работи по начина, по който създателите му твърдят, че го прави, учените така и не могат да обяснят как точно се случва това. Предишните научни съобщения за разработка на двигателя бяха посрещнати скептично в научните среди, а някои специалисти дари ги нарекоха „лъженаука”. Днес обаче, прототипът вече е проучен от независими експерти. Те прикрепили двигателя за махало, пускали го действие и замервали движенията на махалото.

    Установено е, че Ем-драйв може да произвежда 1,2 милинютона тяга на киловат електроенергия. Това е значително повече от това, което дава „слънчевият платноход”, който произвежда тяга от 3,33 до 6,67 микронютона на киловат. Идеята за създаване на ЕМ-драйв е лансирана от британския учен Роджър Шойър преди около 20 години. Днешният прототип гарантира тяга в резултат на отражението на микровълновото излъчване от стената на конусовидна камера.

    „При съприкосновението със стените на конуса се генерира тяга, макар че от камерата не изтича вещество. По това Ем-драйв се различава от йонния двигател, монтиран на някои устройства на НАСА: там тягата се получава при йонизация на работното вещество, обикновено газ ксенон, и изхвърлянето на поток от частици от двигателя”, синтезира процеса „Нешънъл джиографик”.

    Ако Ем-драйв премине успешно новите тестове, в бъдещите космически кораби няма да има нужда от сегашните тонове гориво.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

    info @ varnautre.bg

    За Varnautre.bg