• Варна
    16°
    разкъсана облачност
    Влажност: 87%
    Гласуват бюджета на Варна за 2019 г.
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit
    Снимка: Facebook
    Снимка: Facebook

     

    Бюджетът на община Варна за 2019 г. в размер на 497 625 000 лева се очаква да бъде гласуван на днешната сесия на местния парламент. Това е рекордна за Варна сума, с която ще може да се придаде европейска визия и бъдеще на града, бе изтъкнато на заседанието на комисията по финанси и бюджет. Макрорамката е с близо 104 млн. лева по-висока спрямо първоначалния бюджет за 2018 г., при това без увеличение на местните данъци и такси.

    Усилията на общинската администрация тази година ще бъдат фокусирани върху домакинството на Варна като Европейски град на спорта. Други приоритети остават образованието, за което се отделят над 35% от целия бюджет, превръщането на града в дестинация за четири сезона, както и привличането на повече средства по европейски програми.

    258 млн. лева са планираните приходи в бюджета от местни дейности, а от делегирани от държавата дейности – близо 148,7 млн. лева. Около 90,9 млн. лева са очакваните постъпления по оперативни програми.

    Съветниците ще трябва да дадат своя вот и за започване на процедура по предоставяне на минерални води – държавна собственост, за безвъзмездно управление на общината. Предстои да бъде внесено официално искане в Министерството на околната среда и водите, но преди това то трябва да получи одобрението на Общинския съвет.

    Местният парламент ще обсъди също промени в две от общинските наредби. Корекции предстои да настъпят в наредбата за размера на местните данъци в частта й за налога върху превозните средства, а с поправки в наредбата за определяне на местните такси ще бъде направена актуализация на цените за входни билети в Зоопарка.

    Комисията по финанси и бюджет към Общински съвет реши да се въведе максимална цена за репатриране на неправилно паркирали автомобили и престоя им на наказателен паркинг. Тя ще бъде в размер на 300 лева. Това се прави, тъй като според действащите цени задълженията в момента са трудно събираеми. Сумата, която трябва да се плати само за 1 месец, е минимум 765 лв., а за година тя нараства на поне 8805 лв. Има случаи, при които репатрирани коли стоят с месеци на наказателния паркинг, и заради натрупаните сериозни суми собствениците се отказват от автомобилите си.  По данни на ОП „Паркинги и синя зона“ на паркинга към предприятието има коли отпреди 2012 г.

    Цената за вдигане с „паяк“ се запазва, но ще бъде въведена такса при явяване на водача на мястото, на което е паркирал автомобила си. Досега в тези случаи репатрирането се прекратяваше. За да се покрият разходите за извършените действия по репатриране, се налага въвеждане на такса. Тя ще зависи от това в кой район е паркирана колата. За центъра и кв. „Аспарухово“ цената ще е 30 лв. Собствениците на автомобили, паркирали в зона „Квартали“ с обхват „Чайка“, „Левски“, „Младост“, „Трошево“, „Възраждане“, „Победа“, „Изгрев“, „Галата“, „С. И. Рилски“, ще плащат по 35 лв. Сумата за крайните квартали – „Владиславово“, „Виница“, „Бриз“, и всички селищни образувания ще е 40 лева. За да влязат в сила новите такси, те трябва да бъдат гласувани от Общинския съвет.

    На гласуване ще бъде подложено и предложението за прекратяване чрез ликвидация на „Централен универсален магазин“ АД, в чиито активи е т.нар. Дупка. Тези планове на общината, която е собственик на дружеството, вече бяха единодушно подкрепени от ПК „Собственост и стопанство“.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

    info @ varnautre.bg

    За Varnautre.bg