Varna
9°
ясно небе
Влажност: 81%
Вятър: 2m/s SW
Богослови: Проектира се “нов” тип семейство, а първата жертва са децата!
Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

дете, родители

Проектира се “нов” тип семейство и “нов” тип човек, като първата жертва са децата. За това предупреждават проф. д-р Димитър Попмаринов, доц. д-р Мариян Стоянидов и доц. д-р Свилен Тутеков, преподаватели от Богословския факултет на ВТУ “Св. св. Кирил и Методий” в писмо, изпратено до Светия синод, пише dnes.bg.

Те настояват Православната църква да обърне внимание на започналите промени в законодателната и нормативната уредба в страната и апелират гласът на Църквата да бъде чут, когато става въпрос за запазване на семейството, за духовното здраве на децата ни и за готвените законодателни промени.

“Обръщаме се към Вас по повод нарастващата тревога в българското общество, породена от опитите за налагане на социално законодателство и образователни практики, основани върху идеологии, застрашаващи самата същност и достойнството на човека като образ Божий.

Започва се от “най-малките” – децата, а по такъв начин се рушат семейството и обществото. През миналата 2018 г. излязохме със становище по широко разискваната Истанбулска конвенция и нейните скрити опасности за децата и семейството. Категорично заявихме, че полът не може да бъде свеждан до социален конструкт, че родителството, майчинството и бащинството не могат да бъдат определяни като “социални роли”.

Също така категорично заявихме, че понятия като “джендър” и съответната идеология не следва да бъдат превръщани в правна норма”, припомнят преподавателите. Днес отново сме свидетели на опити за внедряването на стратегии в областта на семейното законодателство, социалните услуги и на образованието, които лесно могат да се превърнат в механизми на ново социално инженерство, придължават богословите.

Те са категорични, че е недопустимо грижата и закрилата за децата да бъде изземвана от нови идеологии, които обезличностяват човека и рушат семейството. “Те издигат греха в идеал, а добродетелта приемат за слабост: “Злото наричат добро, и доброто – зло, тъмнината считат за светлина, и светлината – за тъмнина“ (Ис. 5:20).

“…последиците от това ново социално инженерство са пагубни. Намесата на държавата под натиска на т. нар. “дистрибутори на социални услуги” от неправителствения сектор в отношенията родители-деца, стигматизирането на семейството и на родителите като “заплаха” и “опасност” за собствените им деца, превръщането на детето в субект на абсолютни права, насилственото покваряване на децата чрез прокарването от джендър идеологията, сексуално образование в детските градини и училищата и т.н. са само част от механизмите за налагането на практики, които подменят християнската истина (и изобщо всяка традиционна норма) за човека и семейството”, настояват богословите.

Тримата преподаватели са категорични, че в националното законодателство не бива да се допуска под външен натиск регламентиране на социални практики, които позволяват насилственото откъсване на децата от техните родители.

“Родителите са тези, които създават децата, а не държавата и не бива заради отделни прецеденти на безотговорни хора да се търси оправдание за налагане на новата идеология. Държавното образование категорично не е място за индоктриниране и привнасяне на каквато и да било идеология, в това число и на джендърната.

Запазването на духовните, моралните и социалните устои на семейството и възпитанието на децата като пълноценни личности са били винаги основна пастирска грижа на Православната църква и на нейното богословие”, допълват те.

“Гласът на православното богословие има място във всяка отговорна дискусия за смисъла и ценността на семейството, за тайната на пола, за родителството, майчинството и бащинството, за възпитанието на децата, т.е. за човека и обществото като цяло…..Макар Църквата да е отделена административно от държавата, духовно тя е с преобладаващата част от народа на тази държава. В решителни моменти от нашата история тя винаги е вземала спасителна за него страна. Убедени сме, че гласът на Църквата трябва да бъде чут в публичния дебат по всеки значим въпрос от дневния ред на обществото”, завършва писмото.

На вчерашното си заседание Светият Синод е решил текстът на писмото да бъде публикуван на официалния им сайт, за да бъде сведен до знанието на широката общественост.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *