• Варна
    16°
    разкъсана облачност
    Влажност: 87%
    30-минутна тренировка поддържа добрия тонус у дома
    Facebook Google Twitter LinkedIn Reddit

    edi

    Хранете се минимум 4 пъти на ден на малки порции и пийте много вода, съветва фитнес инструкторът Едуард Жалимов

    Ако сме свикнали да тренираме редовно, как да поддържаме форма у дома по време на карантината, когато фитнес центровете бяха сред първите затворени обекти. Отговор на този въпрос дава фитнес инструкторът Едуард Жалимов пред Varnautre.

    “В дни като сегашните, когато няма възможност да се посещават фитнес салони, спортни зали и да се спортува на открито, хората масово се насочват към тренировките в домашни условия като използват подръчни средства, но това не винаги е достатъчно. Ето защо е от изключително значение да се спазва хранителен режим, независимо дали сте се придържали към здравословно и пълноценно хранене и преди. След като нашата физическа активност е значително намалена, следователно е необходимо да приемаме и по-малко калории. За да избегнем излишното качване на килограми е добре да променим някои от хранителните си навици. Ще ви дам няколко идеи в тази насока. Заменете червените меса с бели, а морските дарове с бяла риба. Избягвайте простите въглехидрати като захарни и тестени изделия от пшенично брашно. Консумирайте бавни въглехидрати – пълнозърнеста паста, пълнозърнест хляб, черен или кафяв ориз и др. Ако консумирате плодове редовно, намалете приема им наполовина. Киви, портокали, ябълки, ананас са подходящи през сезона. Избягвайте бананите. Варивата – леща, черен и червен боб, елда – също са подходящи, но не прекалявайте с тяхното количество.

    Задължително при всяко основно хранене приемайте достатъчно количество зеленчуци. И не на последно място, хранете се минимум четири пъти на ден, на малки порции. Минималният прием на вода трябва да е около литър, литър и половина. Зелен чай с лимон също ще се отрази благоприятно на организма, както и джинжифилът.

    По отношение на тренировките в домашни условия, бих искал да отбележа че дори 30 минути на ден са достатъчни за поддържане на добър тонус на организма. Комбинацията от аеробни и анаеробни упражнения ще засили процеса на изгаряне на мазнини. Винаги започвайте със загряване, за да подготвите тялото си за предстоящата тренировка и да избегнете травми. Използвайте по няколко упражнения за различни мускулни групи, комбинирани в кръг, като правите по 15-20 повторения на упражнение. Направете пет кръга и преминете към други упражнения, също съчетани в кръгово изпълнение. Не забравяйте стречинга в края на тренировката” съветва сертифицираният международен инструктор.

    Едуард Жалимов се занимава с фитнес от 2002 година, а от от 2004-а работи като фитнес инструктор. Квалификация получава в колежа “Био фит” по системата C. O. R. F. I. T. Преминал е обучение в Национална спортна академия, специалност Културизъм. Изучавал е анатомия и физиология на човешкото тяло.

    Вашият коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

    info @ varnautre.bg

    За Varnautre.bg