Столетницата минава под пагон и пиар

Без цензура

16-01-2010, 17:19

Снимка:

IMPACT PRESS GROUP

Автор:

ДАНИЕЛ РУСИНОВ

Всичко от Автора

Военна лексика лъхаше от изказванията и призивите на баш социалисти по време на националната младежка среща на представителите на БСП в местната власт, която носи звучното холивудско име Епизод 4 "Силна община".


Първо шефът на червените Сергей Станишев заяви, че "сам воинът не е воин". Това се отнася само за БСП разбира се, иначе всички знаем, че воинът и сам е воин, особено, ако е съветски. Пардон -  или холивудски. С това си изказване Станишев даде да се разбере, че няма да търпи солови акции и вълци-единаци в партията си. Макар да каза друго - че социалистите трябва да имат общо послание и едно лице. Кое е лицето червеният лидер не персонализира.


Но за сметка на това стресна младите партийци с думите, че бъдещето вече е дошло. "Нали все говорехме, че бъдещето е на младите, но това бъдеще все не идваше. Ето на, дойде - сега е бъдещето", категоричен бе Сергей. Четейки между редовете на изказването му, може би научаваме и каква е новата философия на столетницата - старите пушки минават в девета глуха, където на воля могат да си правят солови изпълнения и цели моноспектакли дори. Напред излизат младите, но само тези, които са наясно, че сам партиецът не е никакъв бесепар. Или нещо такова.


Малко по-късно баш червеният младеж Кирил Добрев нахъса социалистите с призиви за война. Според него тя вече си вървяла, а ескалацията на конфликта ще е на местните избори през 2011 година. Кой е противникът никой не попита. Май всички знаеха. Като се замисля,  думите на Добрев никак не са пресилени. От гледна точка на БСП разбира се. Нека си се стягат за война, нека се бият. За плячката обаче пак никой нищо не каза. А без плячка - каква война, какви избори е казал... айде да е народът, че иначе ще трябва да персонализираме.


Тази червена война обаче няма да е каква да е. Пиар(ната) ще е така някак си. От една страна социалистите ще воюват с Бойко, а от друга ще предлагат добре опакован продукт - на избирателите. Не само на левите, но и на неутралните, че и на недоволните. За това на форума днес беше поканен гурото в маркетинга Петър Корумбашев. За него знаем, че е бесепар без партийна книжка, пък кой каквото иска да говори по въпроса. Та именно той даде ценните насоки как социалистите да си опаковат добре продукта.


Може би тук трябва да отбележим, че продуктът всъщност е нещо, което червените наричат секторни политики. Но ще караме на продукт, че звучи по-добре. И точно толкова неясно и нищонезначещо. За да е ясен, гуруто даде пример с рекламите от типа "преди и сега". Онези, в които някой чичко преди е бил плешив, а след употребата на даден продукт вече е с гъста коса. Та и бесепарите по този начин трябвало да представят идеите си за справяне с проблемите на хората на местно ниво (това е то продуктът на секторните политики). Не знам обаче как ще го направят примерно с дупките по варненските улици, защото и преди, и сега...
Но пък тук-там има прясно асфалтирани отсечки. Може би ще изкарат стари кадри на тези участъци, за да ги сравнят със сегашото положение, но трябва да побързат, защото човек никога не знае непостоянно нещо като асфалтът кога ще реши да се надупчи.


Такива работи се случват по червените форуми. Е, сигурно и други. Не знам за вас, но аз поне научих, че войната и пиарът вървят като... а бе, ръка за ръка. О, и още нещо - Татяна Дончева беше наречена хипотеза и циркулираща идея за нещо като ляв ГЕРБ. Това не го разбрах, но някак си по интуиция усещам, че за социалистите означава нещо лошо.


Вижте репортажа от събитието