Депутат от ГЕРБ сръчква кмета за монорелсовия влак

Туризъм

25-01-2010, 11:58

Снимка:

АРХИВ: ОРЛИН ЦАНЕВ

Автор:

ДАНИЕЛ РУСИНОВ

Всичко от Автора

Официален протест срещу забавянето на проекта за намиране на алтернативна форма на градски транспорт внася днес при кмета Кирил Йорданов депутатът от ГЕРБ Свилен Крайчев. Става въпрос за проучването дали е възможно във Варна да бъде изграден така нареченият монорелсов транспорт - минивлак на една релса. Това съобщи специално за ВарнаУтре Крайчев буквално минути преди да влезе в кабинета на кмета. 


По думите на варненския депутат работата по проекта е зациклила, тъй като от 3 месеца общинската администрация не може да избере фирма, която да работи по него. Припомняме, че Крайчев лично задвижи проекта, докато беше заместник на Кирил Йорданов и отговаряше за транспорта в града. За проучването на алтернативните форми на транспорт в града са осигурени 300 000 лева по оперативната програма "Регионално развитие", обяви Крайчев.


"Монорелсовият транспорт би бил перфектен - изключително ефикасен, именно при тежки зимни условия като настоящия момент. Не е необходимо нито да се почиства снегът по трасето, нито да се хвърля пясък, тъй като влекачът сам почиства релсата, по която се движи минивлакът", разясни Крайчев. Според него няма никакъв проблем и самото изграждане на алтернативния градски транспорт да бъде финансирано с пари от ЕС, по схемата, по която в момента се строи софийското метро.


Както вече стана известно, Министерство на регионалното развитие и благоустройството се е заело с разработването на транспортния мастърплан на Варна. Той трябва да послужи при кандидатстването на града за финансиране на мегапроекта за модернизация на транспорта по оперативна програма „Регионално равитие". Като за начало фирмата, която бъде избрана да разработва плана ще направи проучване на съществуващата ситуация в града. Освен анализ на техническото състояние на превозните средства ще се набере информация и за съществуващите транспортна схема и инфраструктура.


На базата на наблюденията си специалистите трябва да дадат и конкретни предложения за оптимизация на градския транспорт. Освен мастърплана, наетите от министерството експерти трябва да подготвят и целия необходим пакет от документи за кандидатстване по схемата за моцернизацията на градския транспорт. Те са тези, които ще преценят с какъв проект да се кандидатства - под или над 50 млн. евро.