Ползваме 100 електронни услуги до края на годината

Новините

01-02-2010, 17:13

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Около 100 удостоверения и справки, ползващи се със силата на официален документ ще могат да разпечатват  физическите и юридически лица  у нас до края на т.г., съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.

Порталът на електронното ни правителство, който бе представен днес от министъра,  ще работи на тестови режим следващите няколко месеца, а след това ще се оптимизира.


В момента гражданите могат да ползват 14 услуги на местни и държавни администрации-  удостоверение за постоянен адрес, справки от НОИ и др. Засега към  системата са се присъединили едва няколко общини, сред които София и Варна. Поетапно цялата територия на страната ще бъде обхваната, като за целта местните власти трябва да се задействат и да се включат към платформата. 


Още 13 услуги ще предложи до март електронното правителство като до края на годината те ще станат 100, обясниха от транспортното министерство. За да имат силата на официален документ, разпечатките ще се получават само с електронен подпис. В момента едва  10% от българите имат електронен подпис. Цената му е от 30 до 50 лв.


Само от услугата по издаване на удостоверение за адрес гражданите ще спестят 1.8 млн. лева за година, сочат изчисления на министерството, при условие, че всички общини се включат към платформата.


Проектът за електронно правителство се разработва от 2002 г. като е бил разделен на между закритите вече Министерство на държавната администрация и административната реформа (МДААР) и Държавна агенция за информационни технологии и съобщения (ДАИТС) и поради лош синхрон между тях се е забавил с около година. Изхарчени са 28 млн. лева за проекта , а сега се кандидатства за още 20 млн. лева от Оперативна програма "Административен капацитет".


В момента управлението му е централизирано в транспортното министерство. 


По проекта работят"Хюлед Пакард", "Сименс", "Си Ен Сис", консорциум "Сторма" и др.