Избрани Новини
49 километра са новите улици в града
Виждам, че вече много хора искат да припознаят протеста като свой, но трябва да отговоря къде са отишли парите, защото това питат варненци.
Договорите с фирмите и цените, по които те работят ще бъдат обект на одит от външна лицензирана фирма, заяви кметът Кирил Йорданов. И разясни, че построените през последните 20 години нови улици в града са с обща дължина от 49 километра. Разбира се това се е случило при управлението на Кирил Йорданов и по-точно от 2003 г. насам. “Всичко друго не е докосвано от 20 г. Сега съотношението между кръпки и ново строителство в новия бюджет е 1 към 5 – 4 милиона лева за кръпки към 20 млн. за нови улици. Преди съотношението беше 1:2.
В договорите на фирмите има гаранционни клаузи – 3 години за ново строителство и 1 година за кръпки. Всичко свършено от тях се плаща само след приемането на протоколите за качеството на работата. Ако има пропуски те се отстраняват незабавно. Кметът се ангажира всяка седмица да изнася информация, ако някоя фирма е работила калпаво или пък не е изпълнила гаранцията по договор.
За контрола по асфалтирането говори зам.-кметът Вили Жечев. По думите му, на всяка дупка са направени по минимум две снимки – преди и след закърпването й. “Всяка кръпка се приема с констативен протокол за качеството на работата. Плаща се след пописването му. Най-дълбоката измерена дупка е била на пътя към гимназиите край “Почивка” – 24 сантиметра. “Аварийното полагане на студена смес изисква само да не вали дъжд. По-скъпа е заради летливите съставки. За това настоях с нея да бъдат запълвани само дълбоките кратери. Скоро температурите ще се повишат и започва основния ремонт на градската пътна мрежа с гореща асфалтова смес”, заяви още Жечев.
В защита на своята строителна програма, Кирил Йорданов представи данни от черната статистика за броя на катастрофите, ранените и убитите в тях през годините. Според цифрите, пикът на пътнотранспортните произшествия е бил през 2006 г. Именно след това новите пътища са влезли в експлоатация. През 2006-а ПТП-тата са били 7725, тежките катастрофи – 608, ранените – 782-ма, а са загинали 75 души. Данните за миналата година пък показват спад – 5600 катастрофи, от които тежките са 402. В тях са били ранени 404 души, а загиналите са 39. По думите на кмета това показва, че при увеличен брой на автомобилите, броя на ранените и загиналите е намалял наполовина. Според Йорданов това се дължи на строителтвото на новите улици и кръстовища, на 43-е нови светофара в града, на разширението на редица кръстовища, на рехабилитацията на част от пътната мрежа и т.н.
В средата на март започва довършителната част от ремонта на ул. “Девня” в участъка между “Пеячевич и “Република”. На 10 март тръгва ремонт на магистрала към курортите, в частта и около “Траката”. През този месец стартира и строителството на бул. “Хр. Смирненски” - по две ленти в участъка между “Сливница” и “Цар Освободител”.
“Никак малко не е направено в рамките на финансовите ни възможности. В момента върви така нареченото аварийно изкърпване - над 2,4 хиляди квадрата плюс още 600 нови”, коментира още кветът. Става въпрос само за опасните кратери, които са с дълбочина над 6 сантиметра.
По програма предстоят основни ремонти на всички улици, по които се движи градския транспорт. “Тодор Влайков и “Цар Симеон” пък ще бъдат построени изцяло наново. След това на дневен ред са основните ремонти на уилици с голям автомобилен трафик, по които не се движи градски транспорт, примерно като “Св. Климент”.
“Няма европейски средства за вътрешноградски улици. С пари отЕС направихме пътя за Каменар и за “Св. Константин”, но до табелата “Варна”. Това позволяват правилата. Всичко по тези обекти е проверено от европейски експерти и парите са платени”, подчерта кметът.
Той за пореден път съобщи, че общината е спечелила 10 милиона лева за ул. “Ген. Колев”, но те са за междублоковите пространства, а не за самия път. Той ще бъде ремонтиран с общински пари, като Йорданов обеща след това улицата да има 4 платна. Ще бъдат подменени и кабелите и всичко, което минава под нея. “200 метра кабел там ще струва 1,2 млн. лева. Такива неща оскъпява уличните ремонти”, подчерта Йорданов
Топ Новини