Един от най-големите рискове през 2010 г. е безработицата, заради трудната ситуация, в която се намира страната ни, прогнозира председателят на Комисията по икономическа политика, енергетика и туризъм в Народното събрание и лидер на СДС Мартин Димитров на конференция „Заплахата от тероризъм и престъпността в туризма от гледна точка на политиката на ЕС.
Туризмът може да бъде една от възможностите за изход от кризата, смята депутатът. Според него обаче пренебрежимо малки и смешни са разходите, които се отделят за реклама. При един силен летен сезон през тази година България може да бъде по-сигурна, каза Димитров.
Националният съвет по туризъм към Министерството на икономиката, енергетиката и туризма е взел решение за маркетинг и реклама на българския туризъм през 2010 г. да бъдат пзаделени общо 3,1 млн. лв., а също ще има и средства от Европейския фонд за регионално развитие.
Цялостната рекламна кампания на българския туризъм за тази година е под мотото „България – целогодишна туристическа дестинация
Страната ни да има организирано от МИЕТ участие в пет туристически изложения и 29 информационни щанда през 2010 г., сочи годишната програма за национална реклама.
Туристическото представяне на България ще акцентира върху: “отличните условия за лятна и най-привлекателна зимна почивка на Балканите; страна, която предлага отлични възможности за балнео- и спа туризъм, богато културно-историческо наследство и съхранена природа”.
Зимният туризъм е допринесъл в голяма степен за нарастването на износа в три поредни месеца, съобщи Димитров. По думите му - нямаме интерес да затрудняваме идването на туристи извън ЕС у нас.
Процедурата трябва да бъде опростена, без да намаляваме критериите за сигурност. Влизането на страната ни в Шенген също ще има силен положителен ефект върху българския туризъм.
По данни на министерството се отбелязва минимален спад на туристите от 0,7% спрямо 2008 г. През 2009 г. страната ни е посетена от 7,9 млн. чужденци, като посещенията с цел туризъм са 5,7 млн.
Най-много са туристите, дошли в България, от ЕС.
Водеща страна в туристическите посещения е Румъния с 942 хил. туристи, следвана от Гърция – с 815 хил. и Германия – със 740 хил.