Дупките се появяват заради лошото отводняване на улиците

Мисия Варна

25-03-2010, 13:29

Автор:

ДАНИЕЛ РУСИНОВ Снимки IMPACT PRESS GROUP

Всичко от Автора

Една от основните причини за дупките по пътищата в града е лошото отводняване или направо – на невъзможността улиците да бъдат отводнени.

Това пък се дължи на запушените канализационни шахти. Освен това пътните настилки са много стари – асфалтът старее. Като се прибавят минусовите зимни температури и обледяването на улиците, резултатът е на лице – 61 100 квадратни метра е общата площ на дупките, които фирмите изкърпват в момента в цяла Варна.

Това стана ясно от днешната проверка на кмета Кирил Йорданов. Той инспектира на място как “Инжстрой” пълни дупки с гореща асфалтова смес по бул. “Левски”. Технологията е следната – първо се фрезова участъкът, където има дупка, като около нея се оформя правилна геометрична фигура – квадрат или правоъгълник, с дълбочина 4 сантиметра. После в нея се полага горещата асфалтова смес и по краищата се запечатва с битум, обясни техническият ръководител на обекта – Петър Атанасов. По неговите думи процентът на кръпките, които се отварят наново, е много малък – между 3 и 5 %. Това потвърди и представителят на община Варна, който осъществява инвеститорски контрол на мястото на кърпежите – Станислав Димитров. От “Инжстрой” пък похвалиха работата си, като показаха стара кръпка от 2005 г. на бул. “Левски”, която не е мръднала. От думите на техническия ръководител стана ясно, че няма изискване фрезованите участъци да стоят незапълнени поне 24 часа. Тоест може да се асфалтира веднага след изрязването. Въпреки това обаче фрезовани участъци престояват неизкърпени понякога и цяла седмица.
{vsig}VARNA/2010-03-25-Kmeta-obikolka{/vsig}

Готови са спортните игрища в “Чайка”

Кметската обиколка из различни обекти в града отново бе с автобус, както и при инспекцията на подлезите от преди няколко седмици. Кирил Йорданов се вживя в ролята на екскурзовод. С микрофон в ръка и изправен до шофьора на рейса, той разясни пред медиите къде какво предстои да бъде направено.

Първата спирка от маршрута на кметския автобус бе на новите спортни площадки в “Чайка”, които свързват двете части на квартала. Става въпрос за две игрища – за футбол и баскетбол. “Обектът не е голям по обем и цена, но е финалната права да съхраним тази част от квартала, за която имаше огромни инвеститорски интереси. Това беше реституиран имот, собственост на “Пикадили”, който ние заменихме за друг общински парцел. Така стана възможно изграждането първо на детската площадка, сега на спортните игрища, а финалът ще е парково оформление с фонтан, пейки и градинско осветление, разясни кметът.

На спортните площадки беше пълно с ученици, които играеха футбол и баскетбол. Оживление и коментари предизвика номерът на фланелката на един от футболистите и името над него – Киро 5. Първата асоциация веднага бе с пети кметски мандат на Кирил Йорданов.

След инспекцията на игрищата и кърпежите автобусът и екскурзоводът поеха към новия басейн “Делфин” до Кауфланд в “Младост”, който трябва да бъде отворен през месец май. По пътя Йорданов обясни, че тази година ще бъде направено оширението на кръстовището между “Цар Освободител” и “Христо Смирненски”, което в момента е една от най-големите тапи в града. Земята наоколо вече е общинска, като отчуждаването й е струвало милиони.
{vsig}VARNA/2010-03-25-Kmeta-obikolka/2{/vsig}

Водни велосипеди в новия басейн

Каране на воден велосипед ще е една от услугите, които ще предлага на варненци новият басейн “Делфин” до Кауфланд в район “Младост”. Това съобщи шефът на общинските “Спортни имоти” Петър Пасев по време на кметската инспекция на обекта. Става въпрос за въртене на педали под вода. 15 минути от това упражнение се равняват на 2 часа каране на велосипед по шосе. В новия басейн ще има и водна аеробика. Помислено е и за кафене, където родителите могат да изчакват децата си. Цените за ползването на новия басейн ще са от най-ниските в страната, гарантира Пасев. Точната цена още не е ясна, но едва ли ще надхвърли 5 лв.

В басейна ще се преподават и уроци по плуване за по-възрастни, тъй като се оказва, че има много такива, които искат да се научат, но няма къде.