64 моста и 100 опасни кръстовища в програма на строителното ведомство

Туризъм

30-03-2010, 09:06

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

В МС е внесена програма за рехабилитация на 64 моста, както и програма за сигурността на 100-те най-опасни кръстовища в България, съобщи министър Росен Плевнелиев на годишната конференция "Управление и развитие на стратегическата инфраструктура“ днес.

На форума участват министърът на околната среда и водите Нона Караджова, американският посланик Джеймс Уорлик, Карстен Расмусен - зам. ръководител на отдела за България в Генерална дирекция Регионална политика на Европейската комисия.

2010 г. е година на истината за състоянието на пътната мрежа и приоритетните проекти, поясни министър Плевнелиев.

През 2020 г. България ще има работеща пътна инфраструктура, а Регионалното министерство в периода 2014-2020 г. ще подготви проекти за около 4 млрд. евро. Те ще се финансират по оперативната програма "Транспорт" през следващия планов период 2013 - 2020 г. Това са отсечката от магистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле, участъците София - Калотина, Варна - Бургас и София - Гюешево.

Освен това се подготвят и проекти за около 1 млрд. евро по оперативната програма "Регионално развитие", посочи Плевнелиев.

Обсъдена бе и идеята за решаване на казуса с пътя Русе-Шумен-Варна, който заедно с пристанищата в Русе и Варна да бъде даден на стратегически концесионер.

Друга идея в процес на обсъждане е магистрала "Хемус" в района между Шумен и Велико Търново да не се изгражда в параметрите за магистрала, защото няма достатъчно трафик, а да се замени с път, който да отговаря на натоварването.

Тези месеци ще разберем какво ще е бъдещето на нашата държава и тук аз нося сериозна отговорност като министър, каза Плевнелиев. Той поясни, че държавата е в изолация по отношение на инфраструктурата, тъй като има едва 2 % магистрали - 418 км, 3 хил. км първокласни пътища, малко над 4 хил. км второкласни. Количеството пари, които са наливани в пътната инфраструктура в последните 10 години са около 100-150 млн. евро, което е крайно недостатъчно, посочи той.

Пътната мрежа на България е много накъсана, но целта е да развием потенциала на регионите, подпомагайки строежа и рехабилитацията на пътищата, за да могат хората да останат там и да се развиват. Голямата идея е схемите с конкретни проекти и съответните суми за инвестиране да бъдат в обществения фокус и да се постигне консенсус по тях.