Избрани Новини
МОЛкански полуостров
Близо век след Балканската и Междусъюзническата война полуостровът отново се превърна в бойно поле.
Битката сега е за най-голям търговско-развлекателен център, а вместо пушки в употреба влизат хиляди кубици бетон, стомана и стъкло.
Мнозина инвеститори искат да са първенци в своята страна, а защо не и на полуострова. В играта “Кой сега е № 1” влизат мега- и гигамолове, молове чудовища, а собствениците залагат най-различни атракции като бонус към магазините и ресторантите. Залогът е имиджов, но времето ще покаже дали да си № 1 по търговска площ гарантира успеха.
Безспорният регионален шампион е Истанбул. От край време мегаполисът край Босфора е магнит за търговците. Откритият през 1461 г. пазар “Капалъ чарши” е толкова огромен със своите 1200 магазина, че не влиза в никаква класация.
България също не отстъпва в междумоловата надпревара. Преди две седмици отвори “Сердика център” с 51 000 кв. м търговска площ и веднага се окичи с титлата “най-големия”. След по-малко от месец обаче ще има нов шампион - The Mall (със старо име “Карфур Цариградско”), в който ще има 66 000 кв. м търговска площ. От “Сердика” обаче отвръщат, че те ще останат № 1 по брой магазини - 210 спрямо 185 на бул. “Цариградско шосе”.