Популярният сайт вероятно ще отстрани системата: "Станете почитател" (become a fan) на страница, защото вече не е особено популярна, твърди MediaMemo.
Оказва се, че потребителите натискат бутона "Харесвам" (Like), два пъти по-често от този "Станете почитател".
Според MediaMemo причината за популярността на бутона е минималното изискване за мозъчни усилия, които изисква да "харесаш" нечий коментар, или статус.
Да станеш почитател изисква повече отдаване. Може да харесваш сладолед, например, но не и да си му почитател. "Почитател" на български език идва от "почит", все пак, а английската дума "фен", идва от "фанатичен". Това е тънка, но важна интелектуална разлика.
Освен това "стани почитател" системата често се използва за рекламни цели, а създателите на Фейсбук искат да печелят, ако някой ще използва сайта за маркетингови цели.
Поредната промяна в социалната мрежа също е породена от набрания опит.
Няма да има съществена разлика с досегашната система. Просто бутоните "Харесвам" и "Стани почитател" ще се слеят. Харесващите страниците ще бъдат равносилни на почитатели.
Все още не е ясно, дали в уеб пространството формулировката "Стани почитател във Фейсбук" (Become a fan on Facebook) ще стане "Харесай ни във Фейсбук" (Like us on Facebook). Може да не е въпрос на принуждаване, всъщност. Ако научноизследователската дейност на Facebook се окаже правилна, марките вероятно сами ще поискат да направят тази промяна.
Все още не е обявен краен срок за промяната. Всъщност това дори би трябвало да е строго конфиденциална тайна.
Станете фен на страницата на ВарнаУтре във Фейсбук
тук », докато още можете! Ние знаем, че ни харесвате.