Обозначават морските опасности за малките плавателни съдове

Архив Варна

09-04-2010, 12:02

Снимка:

IMPACT PRESS GROUP

Автор:

ЖУЛИЕТА ЦВЕТКОВА

Всичко от Автора

Плитчини, подводни скали, потънали кораби, мидени ферми и даляни в близката до брега зона по българското черноморско крайбрежие ще бъдат сигнализирани с навигационни знаци.

За това се договориха на среща представители на Българската асоциация на яхтените пристанища, ИА "Морска администрация", ИАРА, ВМС, Басейновата дирекция за Черноморския регион и ДП "Пристанищна инфраструктура". Инициативата е на Българската асоциация на яхтените пристанища и е продиктувана от зачестилите аварии с моторни и ветроходни яхти на плитчини и подводни опасности, необозначени до момента поради факта, че са извън препоръчителните морски коридори за търговските кораби. В страните, в които има развит морски туризъм, освен стандартните обозначения - брегови фарове, буйове,обозначаващи разделно движение и входове на търговски пристанища и др., се поставят ограничителни знаци и на опасности близо до брега, входове на яхтени пристанища и опасни фарватери, в които се движат само плавателни съдове за спорт и развлечение, мотивират се от БАЯП.
 
С Хидрографската служба на ВМС вече е уточнено навигационни знаци да се поставят на плитчините източно от Китен, източно от Черни нос, включително и на потъналия кораб в този район, източно от Несебър, източно от вълнолома на пристанище Царево, на подводните скали на нос Акротирия край Равда, както и на всички съществуващи и новостроящи се мидени ферми и всички даляни. Ще бъде сигнализирана и плитчината между фара, обозначаващ плитчините източно от носа на Поморие и входящата мигалка на пристанището - тази плитчина е отбелязана на съществуващите навигационни карти, но в действителност буят липсва. Предстои координатите на изброените опасности за туристическото и любителското плаване да се уточнят съвместно с ИАМА, ИАРЛА и Басейновата дирекция за Черноморския регион. Всички те ще се обозначават при издаването на морски навигационни карти, ограниченията ще се включват в известията до мореплавателите, а самите известия ще се изпращат до всички яхтени пристанища и клубове.
 
Изработването на необходимите буйове, бакени и други знаци ще се спонсорира най-вероятно от застрахователни компании.Асоциацията на яхтените пристанища в момента прави проучване на цените за изработка и доставка.