Избрани Новини
“24 часа”: Пазар за цяла седмица е голяма грешка
Oтивате до супера и без да сте имали намерение, слагате в количката пакет от 6 бири и два чипса.
Браво! Вие сте постигнали "множествените цели на продавача чрез обработка на комлексните полета от вътрешни дразнители в магазина".
В обширен материал вестникът посочва най-големите грешки и заблуди при пазаруването в големите маркети - коя музика как влияе на решението ви за съответната покупка, за колко време вземат решение мъжът и жената при избор на стока и др.
Мозъкът ви е наредил да вземете чипса с лук, а после се сещате, че вкусът му ви отвращава.
Сега върнете чипса и бирата на рафта и се разходете из супера. Може да ви светне защо науката така сериозно изследва света на рафтовете, масите, огромните кошници със стоки, щендерите. Защо захарта се подрежда на нивото на ръцете, а други стоки - на очите. И изобщо за тайните примамки да купуваш повече и повече.
Редно е бързоразвалящите се плодове и зеленчуци да са по-близо до изхода, за да ги сложите най-отгоре в количката. Но не е така.
Но търговците имат жизнен интерес клиентът им да обхожда максимално дълго магазина им. Важи правилото - колкото по-разнообразни стоки види човек, толкова повече ще купи. Иска се да направляваш хората така, че те сами да отидат и до най-затънтеното ъгълче.
В статията се описва подробно значението на местоположението на стоката и твърди, че опасността дебне на входа и изхода. Там направо сте в клопка.
Изследванията показват, че човек следва основната писта в магазина и само за малко се отбива по тесните пътеки. Затова продуктите на входа и изхода отчитат 10% повече продажби от тези в средата. Най-висока е скоростта на клиентите в началото. Важните стоки трябва да са на 1/3 след влизането, казва материалът. Цитира се и проучване в американска верига за алкохол.
По уредбата в магазина пускат "Годишните времена" на Вивалди. Готов сте да закупите бутилка от 45-60 лв. Изобщо не се колебаете. Друго щеше да е, ако бяха пуснали Мадона. Тогава можеше да вземете и нещо по-евтино. Това не е виц, а резултат от действителен експеримент в американска верига за алкохол. В съпровод на лека класическа музика клиентите купуват три пъти по-скъпи бутилки, отколкото при поп музика. не се оставяйте да ви облъчват в магазина, съветва читателите изданието.