Избрани Новини
1000 километра или какво да очаквате по пътищата на България
Краят на седмицата изгрява. Ако сте решили да пътувате извън Варна, имайте предвид следната информация.
Пътят за Пловдив. Има няколко варианта. Царският е през Бургас. Проблемът е отсечката около Обзор. Движението там по завоите винаги е съпътствано с проява на търпение от ваша страна. Неразумните изпреварвания водят до неприятна статистика. От Бургас започва магистрала до Карнобат. Учудващо, но асфалтът е оцелял. Именно там можете да отпуснете крака си върху педала на газта. Обикновено движението и в двете посоки е слабо, до степен на скука. После започва интересното. След петолъчката тировете са основни действащи участници. На места може да ви се стори, че са един върху друг. Добра новина? – струва ни се, че тук можем отново да ви посъветваме с търпение. Тепърва ще започват да довършват прословутата магистрала „Тракия”. В района на Сливенски минерални бани има засилено полицейско присъствие, както на КАТ, така и на ДАИ. След Стара Загора отново ви чака магистрала. На отсечката, където няма разделителна мантинела, често патрулира полиция. Хвърляйте по едно око на знаците за ограничаване на скоростта.
За Пловдив в никакъв случай не минавайте през Ришки проход. Освен ако не обичате прекалено много природата. Дупките там са уникални. След Шумен – добре, но като минете селото на бившия президент на България Веселиново, ще бъдете много, много изненадани от това какво развитие може да претърпи една дупка. На места трудно се вижда дъното й. В стрес и ужас дори можете да забележите как от някоя наднича душата на погубено завинаги МПС. Исторически погледнато Ришки проход в този момент прилича на пътя, по който се е изтеглял цял полк с танковете, камиони, оръдия и прочее тежка техника, а войниците са изхвърляли излишни гранати зад себе си, оставяйки по платното живописни кратери.
Пътят от Пловдив до София. Магистрала. Но, както се казва винаги в такива случаи, трябва да се има предвид едно друго. Първо отсечката Пловдив-Пазарджик не е в лицеприятен вид. Тук-таме наднича по някоя дупчица. Кръпки – преобладават. Колкото повече наближавате София, толкова трафикът започва да става плътен. Към това прибавяме и засилено полицейско присъствие, въоръжено с радари. Патрулните коли бдят на неочаквани места, затова припомняме, че максималната скорост на магистрала е 130 км. ч.
От Варна за София. Дойдохме си на думата. Магистралата, както се очакваше, все още не е затворена за ремонт в участъка Девня-Ветрино. И двете платна бяха отворени за движение – към 14.00 часа вчера. Шофьорите правят историческо пилотиране за сметка на оцеляването на автомобила. Това не е всичко. В участъка Невша-Каспичан, при скорост 100 км ч. имате чувството, че се возите на гондола. Смешно? Пробвайте да вдигнете разрешената скорост – задницата на автомобила мутира в ориенталски ритъм на прословутия кючек. Лашкането е забележително. В района на Търговище, където доскоро се носеше славата за лоши пътища, сега е добре. Проблема е като започнете да изкачвате подстъпите към Велико Търново. Няма маркировка, а шосето е в подозрително състояние, за да има право да се нарече първокласно. Колкото до полицейските патрули, в тази дестинация те са си на обичайните места. Около Шумен, Омуртаг, на излизане от града на болярите, край Севлиево и почти задължително преди магистралата. И четирите тунела там са отворени, не ги ремонтират. В дъждовно време е хубаво да намалите скоростта, защото магистрала приканва за скорост, а разумът – за смирение.
Съветваме ви да си пуснете любимата музика и да превърнете пътуването в удоволствие. Препоръчваме ви Hootie and the Blowfish. Лошата новина е, че групата има слаба музикална история. За сметка на това качествена.
ВарнаУтре ви пожелава приятен път. И да се обадите, когато пристигнете.