1000 километра или какво да очаквате по пътищата на България

Архив Варна

16-04-2010, 06:24

Автор:

МАРИАН ЖЕЛЕВ

Всичко от Автора

Краят на седмицата изгрява. Ако сте решили да пътувате извън Варна, имайте предвид следната информация.

Пътят за Пловдив. Има няколко варианта. Царският е през Бургас. Проблемът е отсечката около Обзор. Движението там по завоите винаги е съпътствано с проява на търпение от ваша страна. Неразумните изпреварвания водят до неприятна статистика. От Бургас започва магистрала до Карнобат. Учудващо, но асфалтът е оцелял. Именно там можете да отпуснете крака си върху педала на газта. Обикновено движението и в двете посоки е слабо, до степен на скука. После започва интересното. След петолъчката тировете са основни действащи участници. На места може да ви се стори, че са един върху друг. Добра новина? – струва ни се, че тук можем отново да ви посъветваме с търпение. Тепърва ще започват да довършват прословутата магистрала „Тракия”. В района на Сливенски минерални бани има засилено полицейско присъствие, както на КАТ, така и на ДАИ. След Стара Загора отново ви чака магистрала. На отсечката, където няма разделителна мантинела, често патрулира полиция. Хвърляйте по едно око на знаците за ограничаване на скоростта.

За Пловдив в никакъв случай не минавайте през Ришки проход. Освен ако не обичате прекалено много природата. Дупките там са уникални. След Шумен – добре, но като минете селото на бившия президент на България Веселиново, ще бъдете много, много изненадани от това какво развитие може да претърпи една дупка. На места трудно се вижда дъното й. В стрес и ужас дори можете да забележите как от някоя наднича душата на погубено завинаги МПС. Исторически погледнато Ришки проход в този момент прилича на пътя, по който се е изтеглял цял полк с танковете, камиони, оръдия и прочее тежка техника, а войниците са изхвърляли излишни гранати зад себе си, оставяйки по платното живописни кратери.

Пътят от Пловдив до София. Магистрала. Но, както се казва винаги в такива случаи, трябва да се има предвид едно друго. Първо отсечката Пловдив-Пазарджик не е в лицеприятен вид. Тук-таме наднича по някоя дупчица. Кръпки – преобладават. Колкото повече наближавате София, толкова трафикът започва да става плътен. Към това прибавяме и засилено полицейско присъствие, въоръжено с радари. Патрулните коли бдят на неочаквани места, затова припомняме, че максималната скорост на магистрала е 130 км. ч.
От Варна за София. Дойдохме си на думата. Магистралата, както се очакваше, все още не е затворена за ремонт в участъка Девня-Ветрино. И двете платна бяха отворени за движение – към 14.00 часа вчера. Шофьорите правят историческо пилотиране за сметка на оцеляването на автомобила. Това не е всичко. В участъка Невша-Каспичан, при скорост 100 км ч. имате чувството, че се возите на гондола. Смешно? Пробвайте да вдигнете разрешената скорост – задницата на автомобила мутира в ориенталски ритъм на прословутия кючек. Лашкането е забележително. В района на Търговище, където доскоро се носеше славата за лоши пътища, сега е добре. Проблема е като започнете да изкачвате подстъпите към Велико Търново. Няма маркировка, а шосето е в подозрително състояние, за да има право да се нарече първокласно. Колкото до полицейските патрули, в тази дестинация те са си на обичайните места. Около Шумен, Омуртаг, на излизане от града на болярите, край Севлиево и почти задължително преди магистралата. И четирите тунела там са отворени, не ги ремонтират. В дъждовно време е хубаво да намалите скоростта, защото магистрала приканва за скорост, а разумът – за смирение.

Съветваме ви да си пуснете любимата музика и да превърнете пътуването в удоволствие. Препоръчваме ви  Hootie and the Blowfish. Лошата новина е, че групата има слаба музикална история. За сметка на това качествена.
ВарнаУтре ви пожелава приятен път. И да се обадите, когато пристигнете.