Войната за клиенти смъкна цената на насъщния до 35 стотинки

Мисия Варна

16-04-2010, 12:08

Снимка:

IMPACT PRESS GROUP

Автор:

ЖУЛИЕТА ЦВЕТКОВА

Всичко от Автора

Пресен хляб на смешната цена от 35 стотинки предлагат няколко магазина във варненския квартал "Аспарухово", научи ВарнаУтре от зарадвани клиенти.

Самуните са на фирмите "Денислав" и "Савимекс", а цената, обявена като промоционална, е за всички видове хляб - бял, пълнозърнест, ръжено-пшеничен. Принудени сме да свалим цената заради конкуренцията, това е нашият начин да отговорим на натиска на големите търговски вериги, обясниха от "Денислав" ЕООД. Базираното в с. Константиново дружество има 3 магазина в "Аспарухово", където преди 2 дни отвори врати най-новият магазин на веригата "Билла". Днес е вторият и последен ден от промоцията, опитваме се с намалението да защитим клиентите си, след това ще продаваме на нормални цени, увериха от "Денислав", като подчертаха, че са последвали примера на друг производител - "Савимекс" ЕООД, чийто хляб се продавал на същата цена вече трети ден. Не сме намалявали доставната цена на хляба, ако някъде той се предлага по 35 стотинки, това е по преценка на съответния търговец, твърдят обаче от "Савимекс".

Толкова ниска цена означава некачествен хляб и неплатени данъци, коментира председателят на Варненския регионален съюз на хлебопроизводителите и сладкарите Иво Бонев. По думите му, ако за насъщния се използва брашно с хлебопекарни свойства, разфасовка от 700 г би трябвало да струва на дребно поне 1 лев. Ценовата война в бранша е резултат от отношението на държавата към бизнеса и на бизнеса към кризата, смята Бонев. Подобни цени и некачествени продукти заливат страната през последните 2 години. Заради данъчните тежести, в частност осигурителния праг от 440 лв. за бранша на фона на 330 лв. за търговците, хлебопроизводителите са принудени или да работят на загуба, или да използват най-различни хитрости, за да се задържат на пазара. Сред "хватките" са назначаване на работници и служители на 4-часов работен ден и използване на т.нар. миксове - индустриални смеси, които съкращават технологичния процес за производството на хляб и в крайна сметка намаляват себестойността на продукцията, но не са полезни за потребителя. Над 50 - 60% от козунаците, които заляха пазара около Великден, бяха приготвени именно с такива миксове, каза Иво Бонев.