Избрани Новини
Войната за клиенти смъкна цената на насъщния до 35 стотинки
Пресен хляб на смешната цена от 35 стотинки предлагат няколко магазина във варненския квартал "Аспарухово", научи ВарнаУтре от зарадвани клиенти.
Самуните са на фирмите "Денислав" и "Савимекс", а цената, обявена като промоционална, е за всички видове хляб - бял, пълнозърнест, ръжено-пшеничен. Принудени сме да свалим цената заради конкуренцията, това е нашият начин да отговорим на натиска на големите търговски вериги, обясниха от "Денислав" ЕООД. Базираното в с. Константиново дружество има 3 магазина в "Аспарухово", където преди 2 дни отвори врати най-новият магазин на веригата "Билла". Днес е вторият и последен ден от промоцията, опитваме се с намалението да защитим клиентите си, след това ще продаваме на нормални цени, увериха от "Денислав", като подчертаха, че са последвали примера на друг производител - "Савимекс" ЕООД, чийто хляб се продавал на същата цена вече трети ден. Не сме намалявали доставната цена на хляба, ако някъде той се предлага по 35 стотинки, това е по преценка на съответния търговец, твърдят обаче от "Савимекс".
Толкова ниска цена означава некачествен хляб и неплатени данъци, коментира председателят на Варненския регионален съюз на хлебопроизводителите и сладкарите Иво Бонев. По думите му, ако за насъщния се използва брашно с хлебопекарни свойства, разфасовка от 700 г би трябвало да струва на дребно поне 1 лев. Ценовата война в бранша е резултат от отношението на държавата към бизнеса и на бизнеса към кризата, смята Бонев. Подобни цени и некачествени продукти заливат страната през последните 2 години. Заради данъчните тежести, в частност осигурителния праг от 440 лв. за бранша на фона на 330 лв. за търговците, хлебопроизводителите са принудени или да работят на загуба, или да използват най-различни хитрости, за да се задържат на пазара. Сред "хватките" са назначаване на работници и служители на 4-часов работен ден и използване на т.нар. миксове - индустриални смеси, които съкращават технологичния процес за производството на хляб и в крайна сметка намаляват себестойността на продукцията, но не са полезни за потребителя. Над 50 - 60% от козунаците, които заляха пазара около Великден, бяха приготвени именно с такива миксове, каза Иво Бонев.