Избрани Новини
Скандално преди сезона: По-високи цени на визите за руснаци
Стойността на визите за България неочаквано и рязко е увеличена, а процедурата за тяхното оформяне се усложнява.
В петък туроператорите по това направление бяха изненадани от българското консулство в Москва с факта, че увеличава стойността на услугите, извършвани от визовия център и то с цели 50% (!!!), съобщиха руските медии.
Заедно с това консулството реши да се върне в „каменния век”: на туроператорите е предписано да се откажат от електронните носители на информация при подаването на документите за виза, като ги връщат към отдавна забравените анкети на хартия.
Но най-голямо възмущение сред туроператорите на пазара предизвикаха сроковете за въвеждане на новия регламент: цените за визовия център се увеличават от 500 на 760 рубли направо от този понеделник, а заедно с това се отменя електронната форма за подаване на документи. При това туроператорите научиха за „нововъденението” по традиционния за тях начин - от своите куриери, които са посетили българската дипломатическа мисия в петък.
„Безусловно това е сериозен удар срещу българския туризъм, а така също и по бизнеса на туроператорите, които работят в него”, смята Ирина Петрова, генерален директор на туристическата компания „Солвекс Травел”. Както подчертава експертът, в дадения момент сред туроператорите в България са много популярни акциите за ранното резервиране, а след решението на консулството компаниите ще трябва да доплащат за визите на своите клиенти от собствения си джоб.
„По новите правила на консулството ние ще трябва да даваме документите за виза на туристите най-малко три месеца преди започването на сезона. Затова документите по всички заявки за визи за ранното резервиране, направени за пътуване след 15 юли, ще чакат реда си за получаване от нас в офиса. А това са няколкостотин туристи само за нашата фирма, от които ние, естествено, не можем да искаме доплащане”, поясни събеседничката. По този начин със своето решение чиновниците от българската дипломатическа мисия най-напред удрят по ранното резервиране, което днес е особено актуално, както за руския, така и за българския туристически бранш в условията на кризата, тъй като им позволява да планират работата си на базата на реалното търсене.
„А решението да се откажем от електронните носители при подаването на документите за визи изобщо изглежда като връщане в каменния век. При което дадената система прекрасно си работеше, без каквито и да било трудности, още от времето на предишния консул. Абсолютно необяснимо е, защо новият консул трябва да я променя”, допълва Ирина Петрова.