С европари ще рекламираме сирене и кашкавал в Испания и Германия

Новините

21-04-2010, 12:33

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Изпълнителният директор на Държавен фонд „Земеделие” Калина Илиева подписа договор с Националната асоциация на млекопреработвателите за промоционалната програма "Информационен проект за промотиране на млечни продукти - бяло саламурено сирене и кашкавал, на вътрешния пазар в Германия и Испания" на стойност 6 200 345 лева.

Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, а 30% ще се съфинансират със средства на ДФ „Земеделие”. Това е първата програма, предложена самостоятелно от българска асоциация, която е одобрена от Европейската комисия, съобщиха от Министерството на земеделието и храните. Тя ще се изпълнява за период от 3 години, като традиционните български продукти ще се рекламират чрез телевизионни клипове, статии в печатни издания и презентации в рамките на специализирани панаири и изложби.

През миналата година Европейската комисия одобри първата за България мултинационална промоционална програма „Европейско сирене, моля”, която се изпълнява съвместно от млекопреработвателните асоциации от България и Кипър и е насочена към реклама на млечни продукти в Русия и Украйна. От българска страна проектът беше подготвен от Асоциацията на млекопреработвателите и бюджетът възлиза на 3 902 212 лева. Финансирането е по същата схема.

Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или търговци, които са национално представителни. С тях се кандидатства в Министерството на земеделието и храните в срок до 31 март за трети страни и до 30 ноември за вътрешния европейски пазар.

Постоянната консултативна комисия към МЗХ определя кои промоционални програми могат да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и храните и след това изпратени за одобрение и от Еврокомисията. Договорите се сключват с Разплащателната агенция, след като се одобрят от Европейската Комисия.