Монитор: Депутатите с лични коли на работа

Архив Варна

13-05-2010, 05:14

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Овехтелите парламентарни лимузини, които гълтат доста пари за поддръжка, ще бъдат разпродадени, стана ясно от думите на шефката на Народното събрание Цецка Цачева пред бТВ.

Въпросът с амортизираните депутатски возила е бил обсъден по-късно вчера и на председателския съвет. На него станало ясно, че заради понатрупаните годинки и големия пробег приблизително 40 от общо 116-те коли от автопарка са извън строя, което е наложило спирането им от движение, обясни лидерът на СДС Мартин Димитров. Именно от грохналите автомобили ще се лиши възможно най-скоро парламентът. Заради пенсионирането им депутатите ще трябва да се качът на личните си возила, прави логичен извод "Монитор". Така най-висшата държавна институция, която в тон с другите ведомства трябва да ореже между 15 и 20 на сто от разходите си, ще спести значителна сума, която отива за ремонта на най-раздрънканите коли. Цачева лансира идеята с икономисаните пари да бъдат купени нови автомобили от по-нисък клас, които ще са по-малко на брой, но пък няма да тежат на парламентарния бюджет. Още в 40-ото Народно събрание тъмносиният Веселин Методиев предлагаше вместо на мерцедеси и БМВ-та депутатите да се качат например на шкоди което хем щяло да спести пари на данъкоплатците, хем да се приеме по-добре от обществото. Шефът на депутатите от ГЕРБ Красимир Велчев обаче увери, че нови коли няма да се купуват.Парламентарните групи имат една седмица, за да предложат варианти как да се свият транспортните разходи на законодателната институция. Паралелно с това ще бъде направен анализ на техническото състояние на колите. Идната сряда ще бъдат взети решения какви конкретни мерки да се предприемат, обеща Цачева. Нейното БМВ също не е първа младост.

Десетинагодишната баварска машина обаче е осигурена от НСО, която, както се знае, също страда от дефицит на нови бронирани лимузини. Службата се грижи и за превоза на зам.-шефовете на парламента, на услугите на които от началото на миналата година са три нови мерцедеса Е класа. Освен тях по всяко време с кола разполагат председателите на групи и на комисии в Народното събрание. Останалите депутати трябва да заявяват изрично желанието си, когато искат да ползват автомобил, като по думите на Цачева впоследствие отчитат стриктно обиколките сииз страната. Понякога с колеги, които са в същата посока ползваме една кола, споделят народни избраници. Някои ходят на работа с парламентарно бусче, което сутрин ги събира от домовете им.Според Красимир Велчев единият от вариантите да се реши проблемът с очертаващия се след разпродажбата дефицит от депутатски лимузини, е народните представители да кръстосват улиците с личните си возила, а парламентът да им плаща изразходвания бензин, за който да има обаче таван. Оказа се, че и сега институцията поема процент от разходите за гориво, когато законодателите пътуват със своите коли по избирателните си райони. Някои от тях дори си направили устата да им се поемат и обиколките в София, но получили отрицателен отговор.Съпредседателят на групата на ГЕРБ даде за пример други държави, чиито парламенти разполагали с едва десетина автомобила и ползвали услугите на фирми, които се грижели за транспортирането на депутатите.