24 часа: В Белгия купуват BG коли: евтиния!

Архив Варна

29-06-2010, 04:59

Автор:

ВарнаУтре

Всичко от Автора

Вносителите на нови автомобили в България закърпват продажбите с реекспорт в ЕС,

разкриват пред "24 часа" търговци. Финансовата криза удари жестоко бизнеса с коли и по продажби ги върна 7 г. назад. Повечето от фирмите обаче направиха огромни лъскави шоурумове, построиха супермодерни сервизи и инвестираха в хора и оборудване десетки милиони левове и положението им е доста по-тежко откогато и да било. Повечето оцеляват не толкова от преките продажби на автомобили, а от сервизните дейности, където спадът не е драстичен.

Продажбите на нови автомобили буквално се сринаха и за първите 5 месеца са пласирани едва 7165 леки и лекотоварни коли, камиони и автобуси. В последните два месеца има известен “застой” в спада и той вече е твърдо около 50 процента. Тази лека стабилизация се дължи именно на реекспорта, категорични са вносители, а не на раздвижването на нашия пазар Според тях препродажбата на автомобили вече е достигнала 30 процента от общия дял на бизнеса. Това означава, че за първите пет месеца на годината реекспортът към страни от ЕС е над 2 хиляди возила, което пък от своя страна прави невалидна официалната статистика на ААП (Асоциацията на автомобилните производители) и спадът на продажбите у нас е огромен и наближава цели 70 процента спряма миналата година и 4 пъти за разлика от 2008-а.

Заради тези кошмарни резултати ситуацията в бранша е на ръба на фалита и за да оцелеят, вносителите на нови коли са принудени да правят всякакви "фокуси".

Най-новият хит сред търговците е продажбата на возила с български регистрации, и то в центъра на Стария континент, а не само в Македония.

В последните месеци масово дилъри от Западна Европа, предимно от Брюксел и Амстердам, правят големи поръчки на определини модели. Причината е в цената, която предлагат самите производители на българския и румънския пазар.

За тях новите членки в ЕС - България и Румъния, се водят "развиващи се" страни. От там отстъпките за даден модел в тежката финансова криза започват от 1000 евро, признават вносители.