Избрани Новини
Капитал: Краят на шопинг екскурзиите
Само до преди година-две автобусите до Гърция, които изсипваха тълпи в местните молове и се връщаха затрупани с торби, бяха обичайно явление, съобщава "Капитал".
Постановката, че е по-добре да се пазарува в чужбина защото има повече, и е по-евтино, и е по-качествено остава трайна и до днес. Ето част от коментарите в сайта на "Капитал", където открихме предварителна дискусия за цените на "молските стоки" тук и в ЕВропа: "Аз лично не купувам дрехи от България, ами когато пътувам извън границите, си пазарувам няколко торби и имам за година напред"... "Не разбирам защо една тениска на Тоm Таilor или на S.Oliver в Западна Европа да започва от 6-7 евро, а в България да е 4-5 пъти по-скъпа." "Масло President - 1.20 паунда в Англия, а в България е между 5.50 и 6.00 лв."...
Истината е, че навлизането на новите молове и веригите за бързооборотни стоки коренно промениха структурата на пазара. Масовите европейски марки вече са в България и противно на всеобщото схващане цените им не са по-високи от тези в останалите страни.