Избрани Новини
Всички изкуства на море в летния микс на „Калиакриа”
Първият летен арт фестивал на открито в комплекс „Калиакрия” срещна край морето най-разнообразни форми на изкуство.
Представените артистични проекти включваха от инсталации и пърформанси до музика и бижута. Без ограничения в изразните средства, сетивата и музите.
Арт фестивалът започна в петък, 2 юли, с откриването на фотоизложбата “ The nature of Fashion” на топ фотографа, режисьор и визуален артист - Александър Моллов. В портфолиото му има множество корици и фотосесии за Егоист, EGO, ELLE, EVA, Cosmopolitan, MAX, както и рекламни кампании на Rollmann, Capasca, Prista Oil. Като режисьор е автор на над 30 музикални видеоклипове на международни и български артисти: Angelique Cinelu, DJ Tomer, DJ Boliver, IT, Galia, Three O Five, Santra & Kristo, Нина Николина, Галя & Saten, Миро, Graffa, Азис, Rushi Vidinliev, Каризма, както и победителите от Music Idol - Невена, Тома и Маги Джанаварова. Носител е на награди от ММ, БГ Радио и МелоТВМания, работил е с модни агенции в Милано и New York.
{gallery}Afish/2010-07-05-kali{/gallery}
По време на двете уикенд вечери бяха представени късометражни филми, селектирани от Artin Vision и подкрепени от Jameson. Селекцията включваше филми на режисьори като Адам Елиът, Дидие Фонтен, Етгар Керет и Шира Гефен.
По време на трите фестивални дни интерес сред гостите предизвикаха инсталациите “Fantomat” и “Via Ludens” на носителя на наградата на Мтел за съвременно изкуство 2009 – Венелин Шурелов.
“Fantomat” е автомат за фантазии - копродукция на Intercult (Швеция) и Сдружение Via Pontica (България). Проектът включва серия хуманоидни машини, които работят на принципа на търговските и игрални автомати. Всеки Фантомат има инструкция за употреба, процеп за монети и бутон. Зрителят натиска бутона и става свидетел на различно аудио-визуално съдържание, излъчвано от монитор вграден в очите на автомата. Идеята за Фантомата се ражда като реакция срещу отчуждението и комерсиализацията на публичното пространство.
“Via Ludens” е проект в развитие. Пътуването на играещите фигури остави следи върху фасадата на Театрална работилница Сфумато и брюкселския площад “Сейнт Катрин”. Този път ходещите фигури и самотният колоездач стояха красиво на фона на морската шир…
Изключителен интерес предизвика и ревюто на Beefeater, вдъхновено от модата на 80-те години. Талантливи дизайнери от Художествената Академия в София представиха своите виждания за новата – стара мода и получиха бурните овации на многобройната публика.
В съботната вечер гостите бяха приятно изненадани от постановката на професионалната група за импровизационен театър „HaHaHa Impro Theatre”. Ивайло, Тони, Петър, Златин и Леонид – дипломирани млади актьори, донесоха истинско удоволствие и много добро настроение на всички присъстващи на поляната край терас бара на „Калиакриа”. Това бе истинско театрално зрелище, в което зрителите бяха не пасивни консуматори на предварително подготвен материал, а живи инициатори за смелата актьорска импровизация на едни от най-интересните млади имена в българския театър.
Част от съботната програма бе и специално създадената за арт фестивала интерактивна инсталация на група Runabout Project. Идеята на участниците в проекта е, че изкуствата могат взаимно да се представят и да си влияят: музиканти визуализират звука, a художниците са предизвикани да превърнат в звук визуалните си проекти.
След изпълнените със силни емоции и живи събития петък и събота, неделята бе по-кротка, а за любопитните и полезна. Двама артисти представиха своето изкуство: Емилия Скотник – майстор в изработката на ръчна хартия и оригами и Виолета Кучева – майстор бижутер.
В края на неделния ден, дни след премиерата си на Малкия сезон в Театрална работилница „Сфумато”, Ана Митева и Александър Манджуков представиха дебютния си танцов спектакъл „Лош навик”. Техният танц разказа за „лошият навик да обичаш без да прощаваш и да прощаваш всичко, за да продължиш да обичаш.”
Амбицията на организаторите е weeky freaky да продължи в поредица от арт уикенди, които да превръщат почивката в арт приключение.