Пускат на конкурс най-апетитните линии от градския транспорт

Мисия Варна

14-07-2010, 14:01

Снимка:

ВАРНАУТРЕ.БГ

Автор:

varnautre

Всичко от Автора

Автобусните линии с номера 15, 15Б, 115 и 148 ще бъдат отдадени чрез конкурс за обществена поръчка.

Това решиха днес местните парламентаристи от комисията по транспорт. Странно, но те не разгледаха и не взеха никакво решение по отношение на критериите към фирмите превозвачи, които биха участвали в наддаването. Това ще стане следващата сряда, като председателят на комисията Красимир Маринов препоръча на кметската администрация да доизчисти предложените от нея критерии. Запитан какво пише в тях той обаче заяви, че не ги е чел подробно, но наблягали повече на техническите възможности на кандидатите.

Въпросните четири автобусни линии са най-печелившите маршрути в града. Според транспортната схема те са първият от общо четирите пакета, в които са разделени всички линии от градския транспорт. До решението за нов конкурс се стигна, тъй като старият е съборен от съда. Припомняме, че през 2005 година кметът отне въпросните автобусни линии от фирма „КОСКО“, тъй като тя не изпълняваше договорените с общината задължения за превоз на пътници. После четирите маршрута бяха отдадени на „Транстриумф“ и „Градски транспорт“.

Заповедта на кмета обаче беше отменена от Върховния административен съд. В нея обаче не се посочва черно на бяло, че общината трябва да върне линиите на „КОСКО“ и за това ще има нов конкурс. Освен това съдът определя, че критериите, по които са отсявани фирмите, участвали в конкурсите за всички градски линии, не са позволили да има реална конкуренция. Отменен обаче е само конкурсът за бившите линии на „КОСКО“. За това общинските съветници не приеха предложението да бъдат проведени нови четири конкурса за отдаване на всички линии от градския транспорт.

„Има съдебно решение само за единия от четирите пакета линии и не мога да разбера какво налага ние да правим конкурси за всички“, коментира Маринов. На същото мнение бе и Ивайло Митковски от ДСБ. Според него, ако бъдат пуснати на конкурс и останалите три пакета, това означава да бъдат прекратени настоящите договори на превозвачите, които ги обслужват. Без изрично решение на съда в тази посока това би означавало, че те ще обжалват предсрочното отнемане на линиите ми, което пък няма да позволи новите конкурси да влязат в сила.

Колкото до новите критерии към фирмите участници в конкурса, ако те наблягат на техническите възможности на кандидатите, а не на финансовите им резултати през отминали години, това няма да създаде пречки пред участието на общинското дружество „Градски транспорт“. Ако обаче икономическите показатели се окажат важен момент при определянето на победителя в конкурса, общинската фирма ще увисне, тъй като за миналата година отчете 700 000 лв. загуба, а според новия борд сумата дори е 1 милион.